Kijk eens aan , wat een service !!
thanks !!!
ik ben eerlijk gezegd niet sterk in foto's aanpassen, handig zo !!!
;-D
even vermelden dat het kraantje achterop (aan elke kant staat er zo eentje) normaal zakt tot aan de dankrand van de roef als we m niet gebruiken... Die schuift in die paal weg.

om m te gebruiken trek ik m met de hand omhoog en steek dan een schroevendraaier in een van de voorziene gaten om m op de hoogte te krijgen die ik wil , dan kan ik m ook helemaal ronddraaien..
Het hoogste vaste niet demonteerbare punt is eigenlijk de schoorsteen op de achterkant van de roef.
ben steeds meer aan het denken aan een kortere alu mast, tot op de hoogte van de marifoon antennes ; dan zit ik op ongeveer 5m, dat ik toch toplicht en ankerlicht kan erop zetten en de nodige vlagjes kan laten wapperen... ;-D
Dan hoef ik bij de kanalen in onze buurt de mast niet eens meer te strijken, laagste bruggen zijn daar 5m15 (kanaal Dessel-Kwaadmechelen).
nu nog eens iets ontwerpen, hoe breed mogen de 'ra's' zijn (heet dat ook zo bij een siermast ?) ?
Lengte van de mast zal dan ongeveer 150 cm boven het kantelpunt zijn schat ik .
Oude mast is 90x90mm aan het scharnierpunt, dat mag misschien iets slanker maar stoer heeft ook iets he. Gezien de mastvoet recht is zal ik ook maar voor een rechte mast opteren, niet schuin naar achter of zo , toch ?
dank en groetjes, Dirk