zoals eerder vermeld de keuze mogelijkheid om bilg water naar buiten of in jerrycan
te lozen.

dit stuk moet er weer tussen uit.

oude lasnaden zoeken, dus schoon slijpen.
Moderators: sailor wim, frank
Een beetje later reactie, maar toch:sambeek schreef:Hallo,
nee PUR of PIR bedoelde ik niet.
Ik denk een soort tectyl.
Ik kon even niet terugvinden wat je er nu tussenuit gaat halen (en waarom)sambeek schreef:
dit stuk moet er weer tussen uit.
oude lasnaden zoeken, dus schoon slijpen.
Eigenlijk heb je wel gelijk, ondanks ik er niet veel ervaring mee heb ging het vorig jaar best aardig.schottel schreef:Dat lijkt mij een zeer overbodige luxe!! Sailor wim had het kunnen weten,hij heeft gezien hoe het gaat zonder boegschroef.
Schottel.
Zo deden we dat ook op onze vorige boot, op de Sambeek zitten ze nog niet. Komen er wel op maar moet ze nog maken.schottel schreef:Nog even iets anders,wat het allemaal een stuk simpeler maakt,op mijn boot heb ik middenbolders gezet,bij afmeren ....
Er is geen keerkoppeling nodig bij een schottel (of eigenlijk helemaal niet van toepassing)Boekel schreef:Iemand bij Scoutingcentrum de Stierop heeft een nieuwe motor aan zijn schottel gehangen, met een keerkoppeling (standaard scheepsmotor zegmaar), dat maakt het varen met een Schottel nog veel makkelijker... Bij eventueel hermotoriseren iets om over na te denken.