Goedenavond allen,
@ Baschinist: in de transportsector (Vrachtwagens,opleggers en dergelijke) wordt al jaren met Tyleen leidingen gewerkt zowel voor diesel (lage drukkant) als luchtdruk (remsysteem) maar CVO (indien nodig) zegt geen kunststof in het brandstof-systeem lees ik net.
Nadeel je kan niet als vroeger even met een brandende krant een bevroren remleiding ontdooien
Maar of dit ook aangetast wordt door bio-diesel (rare naam voor zo`n agressieve zooi) weet ik helaas niet want toen de truckbouwers er mee begonnen was er volgens mij geen bio-gezeur

wel zwavel, zeker in het buitenland.
Het zal, als ik de verhalen goed evalueer, neerkomen op overwinteren met een lege tank vrees ik, en in het voorjaar DURE GTL te pakken proberen te krijgen
Ik doe er niet aan mee, Daatje (DAF DA475) draait al sinds 1963 zonder toevoegingen en dergelijke dus dat gaat mijn tijd wel duren.
Maar als je natuurlijk EN bio-zooi EN chemische troep tegen algen en wat er al af-fabriek in zit in je diesel mikt hadden we net zo goed het oude zwavelverhaal ook kunnen laten voor wat het is, want wat komt er met al die toevoegingen uit de pijp bij een schip??
Toevoeging van Ad-blueinstallaties ( geen aandelen

) aan trucks om de euro-normen van de uitlaat-emissies te halen is er tenslotte OOK niet voor niks.
Wordt vervolgt, groet, Ad