Ik heb me aardig verdiept in de manieren om te bezuinigen. Voor een paar euro per kraan heb je een perlator of tussenstuk die max zes liter per minuut doorlaat. Daar kan je nog heel fijn mee douchen . Wc spoeling gebruikt tegenwoordig rond de zes liter per keer. Ongeveer honderd liter'per persoon per dag dus.
Qua onderhoud kan je misschien nu alle tanks aanpakken en er dan een aantal helemaal vullen en niet meer gebruiken. Er komt dan geen verse zuurstof in en roesten doen ze dan ook niet verder.
Wij gebruiken aan boord met mensen die eenmalig varen en zich dus niet bewust zijn van het gebruik van water minder als 5000 liter water per week. We hebben 29 bedden en de toiletten gaan met buitenwater. De meeste charterschepen. Ook die die altijd op zout water varen spoelen de toiletten met buitenwater. De toiletten blijven er schoner van als met drinkwater. Echt veel ellende is er niet mee.
vraagje over drinkwatertank cementeren
Moderators: sailor wim, frank
Re: vraagje over drinkwatertank cementeren
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
ik wil idd de tanken gewoon goed aanpakken zodat als ik ze echt nodig heb dat ik dat dan ook kan. In de praktijk zal ik dus de 2x 9m3 tanken willen gebruiken voor het water. de rest als vaste trim ballast gaan gebruiken.
iig bedankt voor de tips, zal eens gaan kijken of we de waterbesparing ook op kunnen gaan zetten aan boord.
gr Ed
iig bedankt voor de tips, zal eens gaan kijken of we de waterbesparing ook op kunnen gaan zetten aan boord.
gr Ed
Vooral die doorstroombegrenzers werken heel goed. Onafhankelijk van de waterdruk laten ze maar zes liter per minuut door.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen