verloop ombouwen Sambeek RWS73

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
sambeek

Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73

Bericht door sambeek »

Evert schreef:Dat schiet al behoorlijk op. Persoonlijk zou ik de vloer onder het toilet op dezelfde hoogte maken als de rand van de douchebak. Eventueel lekwater loopt dan zo weer terug de douchebak in.

Evert Jan
Er komt nog een stukje scheidings wand tussen pot en douche bak.... en bezoek, graag in de pot piesen :lol:

Daar heb ik wel aan gedacht, alleen wordt sta hoogte te krap naar m'n zin. Douche bak is nl. 15cm lager dan de vloer en daar is goed te staan ondanks de kleine verhoging.
Als de boel straks (zal dit vaar seizoen wel niet meer worden) goed is afgekit en ingegoten met 2comp epoxy ben ik daar niet bang voor.

Vandaag waterleiding getrokken naar toilet en douchbak + 230 V stopcontact voor toilet,
keuken kastjes in elkaar gezet (gezellig met z'n tweeën) om er morgen weer delen af te zagen, passend te maken tegen de romp. :wink:
Afbeelding
wand voorroef bakboord netjes pas gezaagd.
groet Terpstra / SAMBEEK
7kinderen

Bericht door 7kinderen »

in vergelijking heb jij wel een wat grotere verbouwing dan ik, maar mooi wordt het zeker.
varen is en lust, ontspanning en om heerlijk tot je zelf te kunnen komen
sambeek

Bericht door sambeek »

Vandaag: 1 keukenkast geplaatst. Tjonge dat neemt een hoop tijd in beslag. De standaard poten niet gebruikt.
Hiervoor in de plaats watervast multiplex genomen voor een groter draagvlak.
Afbeelding

Kast waar koelkast in en gasstel opkomt, is weinig meer van over dan alleen het linker paneel. Bodemplaat al helemaal laten vervallen. Dit om voldoende ruimte te houden tussen koelkast en kookplaat.
Afbeelding
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek

Bericht door sambeek »

Druk bezig met plaatsen van keukenblok.
Langzaam maar zeker begint het wat te lijken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
:)
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek

Bericht door sambeek »

elektrisch voor koelkast 230-24/24-24 met automatische omschakeling.
Hier komt uitneembaar voorzetwandje voor geplaatst.
Afbeelding

het verlijmen van keukenblad. Waterdicht maken van inzet stuk spoelbak. (ingesmeerd met poly max)
Afbeelding
groet Terpstra / SAMBEEK
sambeek

Bericht door sambeek »

Vorige weekend wasbak vast gezet. Niet met mee geleverde klemmen (dat ging niet gezien het gat strak langs de kant gezaagd is)
Na een half uur klooien :evil: , met de klemmen dus, de bak maar met lijmkit vastgezet. (nooit meer los te krijgen.) :mrgreen:
Leidingwerk water en afvoer pas gemaakt onder in kast.

Van de week, waterpomp aangesloten water en stroomzijig. Tank gevuld met water,+/- 800L.
Zo ver als het voorschip omhoog was gekomen na al het sloopwerk, zover is ie nu gezakken na vullen tank. :wink:
Watersysteem gecontroleerd op lekkage, twee kleintjes, 1 bij koppelslangen van twee tanks en 1 bij aansluiting pomp.
Radiator gespoten en geplaatst. Stukje leiding voor cv getrokken. Is klaar om gevuld te worden.
Gasleidingen gister laatste stukje gemonteerd. Tjonge, jonge wat kan dat een gekloot zijn zeg,
Fijn draad, grof draad, 4 verschillende draad maatvoeringen en zelfs links en rechts draad. :twisted:
Uiteindelijk heb ik het wel zitten. Moet nog wel even een lektest doen.
Helaas vandaag niet, gezien ik verplichting heb naar een nicht die gaat trouwen. :cry:
Mijn vrouw al gevraagd of ze niet alleen kan gaan als een soort van afgezant, maar helaas daar trapte ze niet in. :?

Afbeelding

Afbeelding
groet Terpstra / SAMBEEK
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Man, wat wordt dat mooi en netjes!
Chapeau!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
7kinderen

Bericht door 7kinderen »

ik sluit me hierbij aan mooi man wordt het.
varen is en lust, ontspanning en om heerlijk tot je zelf te kunnen komen
Harold

Bericht door Harold »

Marie Christina schreef:Man, wat wordt dat mooi en netjes!
Chapeau!
Harold
Schottelboot "v.h. P9-1" (RP12, P91)
sambeek

Bericht door sambeek »

Dank je wel mensen.

Afgelopen zaterdag niets kunnen doen dus vanwege trouwerij. (was wel gezellig)
Zondag gasleidingen gecontroleerd op lek. Ondanks al het geklooi met verschillenede maten aansluitingen
zowaar in 1 keer geheel dicht.
Daarna frontjes gemaakt voor aanrechtblad waar 2x dubbel stopcontact in is gemaakt.
Mijn vrouw heeft een paar noodgordijntjes gemaakt die we zo vast kunnen klikken.
Afbeelding

Afbeelding

Tevens is ze druk geweest om schappen in kastjes te monteren en 1 deurtje te plaatsen.
Ik kan je verzekeren dat die uitschuif laden nog een heel werk is om in elkaar te zetten.

Afbeelding
de waterleidingen en afvoeren lopen precies in de hoek en lade gaat er precies langs (goed gegokt) :P

Helaas zondag om 16 uur storing doorgekregen. Dus inpakken en wegwezen. Vriescel van rest. had het begeven.
Om 20.00 was ik klaar daar mee dus niet meer naar de boot maar naar huis.
Maandag eind van de middag en deels avond achterfrontjes met stopcontacten verder afgemaakt.
groet Terpstra / SAMBEEK
schipper-willem

Bericht door schipper-willem »

Sambeek, je overtref je zelf zie ik wel, dat komt keurig voor elkaar.
Doet mij denken aan mijn eigen geploeter, de ene dag is er geen zicht op vooruitgang, maar dan ineens zie je het licht weer.
Als je zoals dit persoontje nog weer een aantal oude dingen in de betimmering terug brengt, krijg je de oude sfeer weer terug.
Daarom vind ik jou projekt zo interessant, alles er uit en nieuw, al hoef jij niet met ronde kimmen te knoeien, is het toch gepuzzel genoeg!
Succes met de voortgang het wordt echt mooi.
Groet, Willem.

PS, je gaat zeker al gauw een proefvaart vakantie maken, uit je bericht meen ik op te maken dat je vrouw niet kan wachten, bij voorbaat een goede reis.
Afbeelding
sambeek

Bericht door sambeek »

schipper-willem schreef: PS, je gaat zeker al gauw een proefvaart vakantie maken, uit je bericht meen ik op te maken dat je vrouw niet kan wachten, bij voorbaat een goede reis. Groet, Willem.
Nou geloof me niet alleen mijn vrouw!! Vorig jaar begin sept ook op vakantie gegaan met de boot (toen hadden we hem net 1 week. Twee matrassen er in (her en der) en varen. We zien wel hoe het loopt.
Dit jaar ook weer begin sept. vertrekken en....aanzienlijk behaaglijker. een fatsoenlijk bed!!! :D :D
De voorroef zal waarschijnlijk weinig origineels van overblijven,(binnenzijde) op de luchtkokers in het dak na.
Stuurhuis komt als 2e aan de beurt, als alles voor klaar is natuurlijk.
Maar aftellen, :D nog 2.5 week en vakantie joepie!! er moet alleen nog z'n hoop gebeuren. :?
groet Terpstra / SAMBEEK
Lukas

Bericht door Lukas »

Sambeek,

Succes! het ziet er erg mooi uit..ook ik kijk uit naar de dag dat de boot te water gaat en ik eindelijk kan varen, ik ken jou gevoel!

gr

Lukas
Opduwer Build-off
sambeek

Bericht door sambeek »

prachtig weer, afgelopen weekend even het water in. Poei, er hangen druiven trossen onder mijn boot. Allen dan in de vorm van schelpdieren.
Even met de handen weghalen, dacht ik, niet dus, m'n handen binnen 10 min. aardig open gehaald. Even een stukje met plamuurmes weggestoken, ook geen beginnen aan. :x
Vandaag afspraak gemaakt voor volgende week maandag, om sambeek in de stroppen te hangen en eens lekker z'n buikje te krabben. :)
Eigenlijk geheel geen tijd voor maar het moet maar even. Ik denk dat ie straks als een speer over het water gaat. :wink:
nou ja, bewijze van spreken. :wink: Het zal in iedergeval wel brandstof schelen. :o
groet Terpstra / SAMBEEK
edje

Bericht door edje »

De meeste anti faulings zijn zelf slijpend. Dit wil zeggen dat je bij iedere vaartocht door het water iets van je laag af slijpt zodat alles wat zich gehecht heeft aan je schip er af valt. Nadeel van deze is dat als je stil ligt de aangroei goed kan hechten en dat je idd een bult beestjes hebt hangen aan je schip. Afgelopen 6 jaar zijn wij 2x het water uit geweest en er zat een kleine 3 m3 vuiligheid aan het schip.(38mtr x 7mtr x 3,4 mtr. voor het gemak 1 m3 per jaar als we niet of nauwelijks varen) het eea hangt uiteraard af van de temperatuur van je water waarin je ligt. Laatst las ik een rapport van een onderzeeer die in de somalische wateren voer dat ze wel heel erg veel last hadden van aangroei en dat dit de acoustische eigenschappen behoorlijk nadelig beinvloedde....Bij het loodswezen gebruikte wel interslick van sigma. dit is een soort teflon laag op de huid. Als het nat is is het zo glad als een aal en als het schip droog staat behoorlijk ruw. Koste wel een kleine €125,- de liter (wat ik me heb laten vertellen) maar dan boen je alle vuiligheid er zo van af.

gr Ed
Plaats reactie