Ursus saevus

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

ursus

Ursus saevus

Bericht door ursus »

Beste forummers, bootjes- en buitenlui,
Even een voorstelrondje mijnerzijds leek me wel gepast na aanmelding op het forum en tevens een mooie gelegenheid om onze nieuwe trots te presenteren.
Om met mezelf te beginnen; Ik ben beginnend kalend hoorde ik gisteren, 2 koters en een vriendin die met mij op een boot wil gaan wonen.
Nu was die wens, onafhankelijk van elkaar, al heel lang bij ons aanwezig, dus dat, èn het feit dat het dus geen midlifecrisisactie is, scheelt vermoedelijk een hoop gedonder. :wink:
Sinds begin dit jaar een boot èn een plek met woonvergunning gevonden, dus het feest kan beginnen. Het moest een varend zeilschip worden, maar geen platbodem want die vinden (vonden) wij lelijk. Het is geworden: een platbodem! een hoogaars van ruim 18m.
Zoals je aan de waterlijn kunt zien, mist er binnen nog het een en ander. De hele boel moet namelijk nog geïnstalleerd en ingetimmerd worden. De motor ligt er al wel in. Een gereviseerde Gardner 6LW, geen slechte heb ik me laten vertellen.

kombuisgedeelte

vooronder

Nog genoeg te doen dus en ik hoop af en toe hier aan te mogen kloppen om wat kennis en tips te vergaren, jullie te amuseren met mijn blunders of gewoon op de hoogte te houden van de voortgang als jullie dat leuk vinden. Een complete leek ben ik niet, maar het is wel even wat anders dan een plakhouten zeilbootje van 6,5 m (ons andere bootje). Okay, ik heb vroeger ook een tijdje op een schip van 40m gewoond, maar die was niet van mij, dus dat telt niet.

Groet,
Laatst gewijzigd door ursus op do 25 nov 2021 12:14, 3 keer totaal gewijzigd.
meester
Contacteer:

Re: Ursus saevus

Bericht door meester »

wat een mooi schip
wat is de breedte?
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
ursus

Bericht door ursus »

De breedte komt op 5,82m.
Laatst gewijzigd door ursus op do 25 nov 2021 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
sambeek

Bericht door sambeek »

Leuk schip hoor, en nog aardig wat werk voor de "boeg". :lol:
Hou ons maar op de hoogte.
groet Terpstra / SAMBEEK
Aqua Domus

Bericht door Aqua Domus »

Ik zie dat je al bijna klaar bent,heb al een koelkast en een kookplaat gezien.
Succes met de rest van de verbouwing.

Gr Louis.
Voor elk probleem is er een oplossing,dus dat is het probleem niet.
De oplossing,dat is het probleem.
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Je kan bier koud zetten en eieren bakken.
Je bent klaar!
De boel gezellig maken, (het interieur verzorgen / stylen zoals dat tegenwoordig heet) is vrouwenwerk ,toch? :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
ursus

Bericht door ursus »

haha grapjassen, ouwe meuk van de vorige eigenaar, maar ik heb er wel al een slaapzak liggen :wink:
Boekel
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Bericht door Boekel »

Gaaf ding!!
sambeek

Bericht door sambeek »

Ursus, heb je al wat foto's? Ik neem aan dat je niet stilzit. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
ursus

Bericht door ursus »

Ik heb zeker niet stil gezeten, maar aan de boot heb ik nog niet zoveel kunnen doen. Het bleek dat ik een hele nieuwe steiger moest bouwen. Die zat niet inbegrepen bij de ligplaats en het schip moet zo snel mogelijk verhaald worden. Dus al mijn tijd heb ik daar in gestoken tot nu toe, maar hij is bijna klaar nu dus mijn eerste plaatje zal binnenkort wel daar van zijn. :wink:
sambeek

Bericht door sambeek »

Koop een boot, en bouw een steiger! :D
Ik mag hopen voor je, dat je niet ook je eigen aanlegplaats heb moeten uitgraven? :lol: :lol:
groet Terpstra / SAMBEEK
ursus

Bericht door ursus »

Inmiddels al weer een paar weken woonachtig op de boot, maar nog steeds geen normaal internet. Dus de berichtgevingen mijnerzijds zullen sumier blijven voorlopig. Heb het wel enorm naar de zin. Eens kijken of dat ook zo blijft als het kouder wordt. :D
sambeek

Bericht door sambeek »

Hoi Ursus,
voldoet de "pot"? :)
groet Terpstra / SAMBEEK
ursus

Bericht door ursus »

De pot staat nog geduldig te wachten tot de vuilwatertank wordt geinstalleerd. Maar dan moet ik eerst even het vlak in het vet zetten en eerst nog bikken... en ook nog weten waar ik uberhaupt de badkamer wil hebben, waar dan weer jouw geweldige pot moet komen. :mrgreen:

En zo gaat het ook met die andere 200 dingen. Het is iets lastiger als je al op de boot woont en nog moet verbouwen. Dan zijn er ineens andere prioriteiten. :wink:
ursus

Bericht door ursus »

Nog steeds geen normaal internet, maar sinds vorige week staat er een heus kpn-paaltje in de tuin. En dat al na 4 maanden! In juni hebben wij onze eerste aanvraag daarvoor ingediend. Voor je het weet staan hier weer een paar plaatjes van mij :-)

Heerlijke zomer gehad aan boord. Echter wel m'n kruisbanden afgescheurd, dus niet zoveel kunnen klussen als ik had gewild. Nog geen warm water aan boord, gelukkig wel een houtkacheltje. Plafond geïsoleerd, de wanden moeten nog. Daar tussendoor allerhande klusjes gedaan om het een beetje leefbaar te maken hier, maar we zien wel een beetje op tegen de winter. Het geld is namelijk al weer op, even geen gekke uitgaven meer. Wat gaat dat er snel doorheen zeg.

Ik ben nu bezig met de elektra. Groepenkast e.d. we hebben alleen 380 walstroom. Ergens elektrisch boilertje scoren, klikfix, of hoe heet het, waterleidingen en we hebben warm water. Broyeur staat er inmiddels ook al. Douchen! Is voor iedereen fijn. Hoeven we vrienden, familie en de sportschool niet meer lastig te vallen.

Maar goed, we zijn nog steeds happy met ons casco'tje ;-) De winter komen we ook wel door.

groet
Plaats reactie