verloop ombouwen Sambeek RWS73
Moderators: sailor wim, frank
- sailor wim
Re: verloop ombouwen Sambeek RWS73
Hoi,
Dat was afgelopen zondag een mooie beloning voor al dat "hard labeur"
Gr Wim.
Dat was afgelopen zondag een mooie beloning voor al dat "hard labeur"
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
- Marie Christina
Da's potdrie 'nun schone boot jonguh!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Nou niet overdrijven Marie ChristinaMarie Christina schreef:Da's potdrie 'nun schone boot jonguh!

groet Terpstra / SAMBEEK
Mijn Complimenten,het ziet er schitterend uit!! groeten louis.
Ziet er allemaal heel mooi uit denk niet dat ik dat zover krijg
beschouw mijn boot even als tussen stop en opstap naar nog iets groters.

gisteravond ikea
hoekkeukenblokje gekocht. Dat kan toch wel? Niet direct watervast, maar ja ik was niet van plan te gaan zinken. 
Zal echter nog wel een paar weken duren voor ie er in kan.

Zal echter nog wel een paar weken duren voor ie er in kan.

groet Terpstra / SAMBEEK
het isoleren is begonnen

iemand belang bij een toiletpot en of gootsteentje?
GRATIE AF TE HALEN.
GRATIS AF TE HALEN.
Moet wel worden gehaald. Zit in het midden van het land.

iemand belang bij een toiletpot en of gootsteentje?

Moet wel worden gehaald. Zit in het midden van het land.
groet Terpstra / SAMBEEK
Ik begrijp niet dat je een aluminium opbouw isoleert mer steenwol. dat is volgen mij vragen om ellende.
een gaatje in je dampremmende laag en je hebt condens tussen isolatie en je aluminium huid.ik zou PIR Schuim adviseren.
een gaatje in je dampremmende laag en je hebt condens tussen isolatie en je aluminium huid.ik zou PIR Schuim adviseren.
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Ik moet zeggen, in het verleden heeft dat net zo gezeten. Toen ik de inhoud ging slopen was alles kurkdroog.
De steenwol isolatie die ik er uit haalde, heeft er vanaf 1996 ingezeten.
Maar je hebt gelijk, dat je met PIR daar in principe minder last van zou kunnen hebben. (of helemaal niet)
De steenwol isolatie die ik er uit haalde, heeft er vanaf 1996 ingezeten.
Maar je hebt gelijk, dat je met PIR daar in principe minder last van zou kunnen hebben. (of helemaal niet)
groet Terpstra / SAMBEEK
Ach, er zijn zoveel meningen te vinden over isolatie. Gek word je er van. Ik zit nog te dubben over m'n isolatie, maar ga toch voor glaswoldeken denk ik. Met een spouw.
In ieder geval is/wordt dat een knap bootje sambeek!
Overigens heb ik wel belangstelling voor de wc pot. Over 2 weken moeten we verhuist zijn en zo'n campingding is ook niet alles.
Overigens heb ik wel belangstelling voor de wc pot. Over 2 weken moeten we verhuist zijn en zo'n campingding is ook niet alles.

Het klop wel hoor, wat meester melde. Met Pir geen kans op condens.ursus schreef:Ach, er zijn zoveel meningen te vinden over isolatie. Gek word je er van. Ik zit nog te dubben over m'n isolatie, maar ga toch voor glaswoldeken denk ik. Met een spouw.
Alleen denk er om glaswol is wel brandbaar hoor!
De pot staat te wachten. Moet je wel even een belletje geven en rijden naar Veenendaal.
Laatst gewijzigd door sambeek op di 19 jun 2012 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
groet Terpstra / SAMBEEK
- glaswol is ongeveer hetzelfde als steenwol qua (on)dampdichtheid en isolerend vermogen, een dampremmende laag is dus onontbeerlijk.
- steenwol verwerkt wat prettiger omdat het minder prikt, glaswol kan behoorlijk irriterend zijn voor je huid
- noch glaswol noch steenwol zijn brandbaar: beiden worden gemaakt van gesmolten glas/steen wat in hele fijne draadjes wordt geslingerd en samengeperst.
grts
Johan
- steenwol verwerkt wat prettiger omdat het minder prikt, glaswol kan behoorlijk irriterend zijn voor je huid
- noch glaswol noch steenwol zijn brandbaar: beiden worden gemaakt van gesmolten glas/steen wat in hele fijne draadjes wordt geslingerd en samengeperst.
grts
Johan
ik hield van haar, maar ben het bijna allemaal kwijt...
- Marie Christina
geen nood, sambeek.
Glaswol brandt niet, hoor, zoals Johan al meldde.
Glaswol brandt niet, hoor, zoals Johan al meldde.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Oh, ik geef meester ook geen ongelijk, alleen is er voor veel dingen wel wat te zeggen en ik vind het moeilijk daarin een keuze te maken.sambeek schreef: Het klop wel hoor, wat meester melde. Met Pir geen kans op condens.
Alles is brandbaar, glaswol bij 700 graden, steenwol bij 1100 graden las ik ergens. Pir zou mooi zijn, maar is moeilijk vervormbaar dus niet geschikt voor de ronde wanden van mijn bootje. Voor het plafond wel denk ik. Wel prijzig vind ik.
Mijn keuze voor glaswol komt eigenlijk neer op het feit dat steenwol vocht op kan nemen en naar beneden kan zakken als het erg nat wordt, maar glaswol is behoorlijk irritant om te verwerken inderdaad.
Maar goed, nu zit ik jouw topic te isoleren...

ps. ik zou je tel.nr. even weghalen van het forum. In principe kan iedereen meelezen.
Hoi ursus,
Had ik net gedaan.
of net na jou berichtje.
Had ik net gedaan.

groet Terpstra / SAMBEEK