ehe vrm, ik vaar diesel.
maar ja doet er verder niet toe, nooit meer met een lege tank komen te staan.
en kosten waren gelukkig nul voor mij, maar ja zoals ik al zei, wel een dag verder.
varen is en lust, ontspanning en om heerlijk tot je zelf te kunnen komen
nou ja zoveel verstand heb ik er niet van maar dan criptisch.
er zit aan de gas knop een exstra knopje om de diesel tijdens het starten exstra toe te laten stromen en slaat vanzelf af als de motor loopt.
een fijne bijkomstigheid..... de motor slaat tegenwoordig gewoon weer meteen aan. Meestal moest ik even startne, maar sinds dit nu verholpen is knop en en hij loopt, en het is in de ochtend echt nog wel koud.
Tja, de geschiedenis van deze motor. die is best wel grappig, of eigelijk niet. Maar ik had er een mazzeltje aan.
Volgens de eigenaar voor de vorige eigenaar zou de motor na een aanvaring watergehapt hebben, en ze kregen hem niet meer aan de praat, de vorig eigenaar bood hem ook los tekoop aan daar hij het schip wel had gekocht, en daarbij een nieuwe motor had besteld. Hij wilde toch ff rommelen deed er een nieuwe accu aan en tja, na wat witte rook begon de motor gewoon te lopen, en nog zuiver ook, en zo had ik hem dus gekocht voor een hele mooie forum prijs.
Dat ik de motor vorig kocht stond er 2365 uur op dus das nog niet zo heel veel,
In middels heb ik er ook een 150 uur mee gevaren schat ik zo in, en ze loopt echt mooi zuiver.
revisie is vaak de beste manier als je tweedehands koop moet je maar weer afwachten welke staat die is. heb mijn 24volt starter nu bij revisie bedrijf liggen was een spanningsveld niet goed dus kwam die tandwiel niet vergenoeg naar voren resultaat tandwiel beetje beschadigt.
Vraagje,
Men is hier zo makkelijk om de startmotor te vervangen, ik heb een Jammar dieseltje 1 GM waarvan de startmotor ook ineens niet genoeg kracht levert kan deze ook zo makkelijk vervangen worden?
Natuurlijk kan ik waarschijnlijk bij de dealer een nieuwe startmotor kopen
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU