Engeland vakantie 2025 vanuit March

Interessante vaartochten uit het buitenland.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Richard van den Berg
Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat
Contacteer:

Engeland vakantie 2025 vanuit March

Bericht door Richard van den Berg »

Begon al hier: https://www.scheepspraet.nl/forum3/view ... f=3&t=4182

Op dit moment liggen we te wachten voor de sluis van Denver, mooie gelegenheid om wat te schrijven.

De overtocht naar Engeland begon met een boottocht van Hoek van Holland naar Harwich met de nachtboot van Stena Lines - slapend oversteken. Met de eigen auto geparkeerd op de boot, na de vaarvakantie verblijven we 4 nachten in een B & B en kunnen we gaan en staan waar we willen.

De boot die we huren is een narrowboat genaamd Carolina Wren. Na installatie en instructie mochten we buiten de werf overnachten en konden we een onweersbui aanschouwen.

De werf ligt net buiten March dus op weg naar Salter's Lode komen we door March.

Salter's Lode had ik de week er voor al gebeld wanneer er geschut kan worden. Ter plekke aangekomen is duidelijk waarom dat nodig is: bij laag water staat het buiten de sluis zo goed als droog. Daar heeft de boot op zout water gevaren en gaan we zo meteen weer doen.
Groeten,

Richard

mijn boot
Marie Christina

Re: Engeland vakantie 2025 vanuit March

Bericht door Marie Christina »

Zit er AIS op?
Kunnen we je volgen.

(Zie zo niets op Marine Traffic, maar dat zegt niet alles.)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Richard van den Berg
Contacteer:

Google en Samsung weten waar we zitten, voor de rest niets. Google en Samsung zijn puur voor gemak. Ook geen navigatieverlichting.

Salter's Lode is alleen telefonisch bereikbaar, geen VHF. Denver heeft wel VHF. Denver is een iets grotere sluis dan Salter's Lode.
Groeten,

Richard

mijn boot
Waterman

Bericht door Waterman »

Zo te zien zijn jullie in een mooie gebied wat varen betreft.
https://explorewestnorfolk.co.uk/venues ... sluice-83/
Marie Christina schreef: za 26 jul 2025 15:19 Zie zo niets op Marine Traffic, maar dat zegt niet alles.
Die info dat daarop staat ,is niet accuraat en afhankelijk van de vele hobbyisten die dat doorgeven via een
En ik hoef ze niet te volgen , vind het veel mooier als men plaatsen noemt ,wat ik dan weer op zoek via GEarth.
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Richard van den Berg
Contacteer:

Afbeelding

Dit is op de Sixteen Foot Drain, 3 bruggen bij de Forty Foot or Vermuyden's Drain vandaan. Waar we morgen heen gaan om uiteindelijk bij de werf bij March terug te keren. Ik heb geen idee waar Sixteen en Forty Foot vandaan komen. Vermuyden was een ontwerper van de drooglegging.
Groeten,

Richard

mijn boot
Waterman

Bericht door Waterman »

Richard van den Berg schreef: za 26 jul 2025 22:19 Ik heb geen idee waar Sixteen en Forty Foot vandaan komen.
Dat weten ze daar ook niet.
Het kanaaltje schijnt nn vroegere jaren anders geheten te hebben,al is daarvan de herkomst mook onduidelijk.
Zestien voet afvoer https://share.google/achOLEssE3gI0zBkM
( aan de rechterkant op de 3 puntjes klikken ,en dan op vertalen klikken,dan krijg je het in het Nederlands)

Forty Foot River or Vermuyden's Drain https://share.google/g68uQGufkw22CUCRj
Met vriendelijke groet,
Wybren
.
Plaats reactie