Waar is dit ???????
Moderators: sailor wim, frank
- paure nesci
Re: Waar is dit ???????
Is dat water zout of zoet ?
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
- paure nesci
Lauwersmeer ?
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Nee.
Maar als je vanaf het Lauwersmeer in zuid-zuid-westelijke richting vaart, dan kom je er langs.
Dat kan niet missen.
En jij kunt er langs , de vaste bruggen zijn hoog genoeg.
Deze foto is echter een stuk voorbij richting het zuiden ,op dat meer genomen,kijkend naar het Noorden.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Het witte gebouw in de verte lijkt op de Engi-Maxima centrale bij Lelystad, dus varend op het IJsselmeer net boven Lelystad.
Maar, ..... of dat nu ook Menno's vaargebied is

Maar, ..... of dat nu ook Menno's vaargebied is

De voormalige Flevo centrale is het niet.
Om die te kunnen zien , zo als die op de foto ,zul je uit westelijke richting moeten komen.
Als je die op de foto vanuit het westen zou benaderen, zie je ,als je geluk hebt , 2 pijpen,maar ik denk dat je ze in elkaars verlengde ziet.
Ook voldoet het totaal niet aan de route beschrijving die ik eerder gaf.
Vanuit Lauwersmeer kom je minimaal door 2 meren ,alvorens je bv in Drachten aan komt.
En of het wel of niet in Menno's vaargebied ligt ,is voor jou niet relevant toch?

Hint: dit plekje is ook te bereiken voor Beemer met zijn jacht van ruim 3 meter hoog.

Schepen met 3 hoog containers kan ook ,varen er op een paar honderd meter na, dagelijks aan voorbij.
Andere hint:
Dit bouwwerk staat in de buurt van een kruising van 2 vaarwegen .
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
-
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Burgum centrale.
Zou er zelfs met de kotter in de buurt moeten kunnen komen.
Ben er wel eens met de andere schepen aan voorbij gevaren
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny
Inderdaad Jinny , Centrale Bergum.Twei Woiven schreef: ↑zo 02 feb 2025 17:03 Burgum centrale.
Eigenaar is Engie.
Ja ,ik denk ook wel dat je er met je kotter moet kunnen komen.
Immers tot en met de brug bij Eibersburen zijn het bascule bruggen.
Waarom die bij Eibersburen met een gedeelte klapbaar is gemaakt ,weet ik niet.
Verder kun je niet,want bij Zuidhorn(ten oosten) ligt een vaste brug.
Jinny, je mag de volgende plaatsen.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Wybren, Wybren, wederom vraag ik je "waarom dit soort flauwe opmerkingen naar mijn persoon?"
Eerder berichtte je mij al : "Ik vind het een slap excuus." en "Je hebt mijn ogen doen openen.".
De afgelopen jaren heb ik meer dan 50 foto's geplaatst, dus mijn bijdrages aan dit spelletje draag ik echt wel bij.
"Respect begint bij thuis." is je onderschrift. Strookt niet geheel met je opmerkingen naar mij.
Hallo Beemer,Beemer schreef: ↑zo 02 feb 2025 18:24 Wybren, Wybren, wederom vraag ik je "waarom dit soort flauwe opmerkingen naar mijn persoon?"
Eerder berichtte je mij al : "Ik vind het een slap excuus." en "Je hebt mijn ogen doen openen.".
De afgelopen jaren heb ik meer dan 50 foto's geplaatst, dus mijn bijdrages aan dit spelletje draag ik echt wel bij.
"Respect begint bij thuis." is je onderschrift. Strookt niet geheel met je opmerkingen naar mij.
NIks "flauwe opmerkingen.
Al had je een miljoen foto's geplaatst, so what?
Dacht je dat mij dat ene moer kan schelen?
Is totaal not the question.
Als jij het respect niet kunt opbrengen,vraag ik mij af wat je hier dan doet.
Waarom draadjes vervuilen met dergelijke zagerij.
Totaal nutteloos.
Hou het netjes Beemer, stuur desnoods een PB ,dat houd het forum vrij van dergelijk onzinnig geneuzel.
Het lijkt mij in ieder geval voor mijzelf beter,dat ik op jou postings geen reactie meer geef.
Blijven we in ieder geval gevrijwaard van dergelijk onzinig geneuzel, waarin je mij aan zou kunnen halen als oorzaak.
Prettige avond verder.
End of case.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
- Richard van den Berg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
Een black-start-eenheid met combi-eenheden, weer wat geleerd.
Kan ik dat opvatten als zijnde dat o.a. deze centrale een "startmotor" is bij totale uitval van alle centrales ,om die weer op te kunnen starten?Richard van den Berg schreef: ↑zo 02 feb 2025 20:13 Een black-start-eenheid met combi-eenheden, weer wat geleerd.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Oeps Wybren, soms last van een kort lontje?Waterman schreef: ↑zo 02 feb 2025 19:31Hallo Beemer,Beemer schreef: ↑zo 02 feb 2025 18:24 Wybren, Wybren, wederom vraag ik je "waarom dit soort flauwe opmerkingen naar mijn persoon?"
NIks "flauwe opmerkingen.
Al had je een miljoen foto's geplaatst, so what?
Dacht je dat mij dat ene moer kan schelen?
Is totaal not the question.
Als jij het respect niet kunt opbrengen,vraag ik mij af wat je hier dan doet.
Waarom draadjes vervuilen met dergelijke zagerij.
Totaal nutteloos.
Hou het netjes Beemer, stuur desnoods een PB ,dat houd het forum vrij van dergelijk onzinnig geneuzel.
Het lijkt mij in ieder geval voor mijzelf beter,dat ik op jou postings geen reactie meer geef.
Blijven we in ieder geval gevrijwaard van dergelijk onzinig geneuzel, waarin je mij aan zou kunnen halen als oorzaak.
Prettige avond verder.
End of case.
@ alle forumgebruikers: in dit soort gedoe heb ik op mijn leeftijd 70+ echt geen zin meer in. Ik hoop dat de meesten van u dit begrijpen. Jammer, ik vond het leuk hier, maar er zijn grenzen. Succes en groet, Cees
-
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
En ik heb even niet direct foto's ter plaatse, helaas.
Verder heren, ik ben maar een gewone user, maar zullen we het leuk houden?
Verder heren, ik ben maar een gewone user, maar zullen we het leuk houden?
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny