"Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Moderators: sailor wim, frank
Re: "Waar is dit?" Seizoen '22 -'23.
Geen Lauwersoog
Montfoort mooi plekje maar een wat slechte herinnering toen wij de wal lostrokken die vanuit de brug aan stuurboord stonden toen nog geen palen voor ,moest wat aan de kant omdat er jachten lagen te drijven tja en dat met een grote feest dag gemeente boos wachten op de rijks havenmeester de IJssel viel toen onder Rijkswaterstaat Utrecht al met al is het mee gevallen de zeer bouwvallige kade van brug tot de hoek is daarna geheel vernieuwd , en de waaiersluis in gouda was altijd een feest ongeveer een uur voor gelijk tij moest je klaar liggen soms werd het elkaar er door heen drukken vooral geladen schepen tja en ook in de nacht kon je er toen door maar alleen voor tij schepen dus langer dan 25 meter dat paste dan wel weer .
Nou Menno?Marie Christina schreef: ↑vr 10 feb 2023 18:48 Die opmerking is doorgaans een garantie voor een lange zoektocht.![]()
Daar kun je nog wel eens gelijk in krijgen?

Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Is echt nog een oude foto met weinig pixels, vandaar moeilijk te zien wat er door het bruggat is te zien.
Daarom een aanwijzing: wat we zien is vaste wal met een dijk. En, ... het kan daar verschrikkelijk druk zijn
Daarom een aanwijzing: wat we zien is vaste wal met een dijk. En, ... het kan daar verschrikkelijk druk zijn

Alleen een bruggat?
Geen sluis ?
Dat zou betekenen,dat het geen " naar buiten gat " is.
Die zeilboot op de foto wekt die suggestie namelijk wel.
En ja ,waar het ook verschrikkelijk druk kan zijn ,dat is in Ossenzijl.
Maar of het daar is?
Ik heb mijn twijfels.
Met vriendelijke groet,
Wybren.
Wybren.
Klopt dat er diverse foto’s niet meer zichtbaar zijn?
Ancora Imparo
tja bij mij in ieder geval wel een aantal weg ??.
HINT: ik kom zelden op de wadden, vaar voor 99% op binnenwateren.
Beemer,
Uitvarend maartensgat, dordrecht.
Kan je ook iets zeggen over warmer en kouder?
Uitvarend maartensgat, dordrecht.
Kan je ook iets zeggen over warmer en kouder?
Ancora Imparo
Ik denk een betere te hebben.
Uitvarend wijnhaven dordrecht!
Uitvarend wijnhaven dordrecht!
Ancora Imparo
Top Ruud, inderdaad Wijnhaven in Dortrecht.
Bij de uitvaart hier altijd goed oppassen, je zit hier net op de driesprong Oude Maas - Noord - Beneden Merwede, een van de drukste punten in Nederland.
Jouw beurt.
Bij de uitvaart hier altijd goed oppassen, je zit hier net op de driesprong Oude Maas - Noord - Beneden Merwede, een van de drukste punten in Nederland.
Jouw beurt.
dank beemer,
je hebt geen reactie gegeven over de vraag getijde haven. nu begrijp ik wel waarom,
ik heb wederom een "makkelijke" gevonden

waar liggen wij hier, zelf hier toen nog niet eerder geweest, altijd langs gevaren, maar best bevallen een rustige jachthaven.
kijken hoe snel het gaat.
Succes!
je hebt geen reactie gegeven over de vraag getijde haven. nu begrijp ik wel waarom,
ik heb wederom een "makkelijke" gevonden

waar liggen wij hier, zelf hier toen nog niet eerder geweest, altijd langs gevaren, maar best bevallen een rustige jachthaven.
kijken hoe snel het gaat.
Succes!
Ancora Imparo
-
- Info: Eigenaren van ms Twei Woiven bj xxxx en ms Twei Woiven sr bj 1946 als TX24
BHS nummer 15401 - Contacteer:
Misschien omdat de foto's een poosje niet zichtbaar waren?
Ik weet het overigens nu nog niet.
Ik weet het overigens nu nog niet.
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
73, Mirjam & Jinny
73, Mirjam & Jinny