Wilde je nou beweren dat je menselijk bent?

Moderators: sailor wim, frank
Geld dat niet voor alles?
Het zal je verbazen, maar niks menselijks is me vreemd.Marie Christina schreef: ↑zo 24 apr 2022 11:18 Maar, maar... Jinny...
Wilde je nou beweren dat je menselijk bent?
![]()
Logisch, want wanneer je gewoon de regels en gebruiken kent, goed om je heen kijkt en je verstand gebruikt, kun je overal varen. Dus ... is het flauwekul om voor de benedenloop van de Duitse Rijn belemmeringen in de vorm van patenten op te werpen
Natuurlijk, maar een open deur intrappen is ook weleens leuk.
Hoezo naïef? Ik heb niet beweerd, dat vaarbewijzen onzin zijn en ben er zelfs een warm voorstander van omdat van iedereen te eisen die zich op vaarwater wil begeven waar ook beroepsvaart is. Maar zeer zwaar belemmerende eisen voor mensen met een vaarbewijs voor een groot schip, marifoons en AIS, voor wateren die niet moeilijker/ingewikkelder zijn dan andere wateren met dezelfde (of misschien wel grotere moeilijkheidsgraad) waar ze gewoon mogen varen, vind ik bedenkelijk. Te meer daar die beperkingen niet gelden, heb ik mij laten vertellen, voor mensen met een klein schip en zonder vaarbewijs, marifoon en AIS.Als men denkt dat certificaten ,patenten ,vaarbewijzen etc onzin is en de regels en gebruiken alleen goed kent, dan ben je heel naïef.
Meestal allebei, toch (verplichting om aanvaringen te voorkomen)?Wie hier https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/407 ... op-de-maas schuldig is,
Yep. Aan de andere kant blijft ook varen mensenwerk en blunderen we allemaal niet weleens?omdat de regels niet zijn nageleefd , zal nog wel onderzocht worden.
Als hier de regels en de gebruiken waren nageleefd ,was dit ongeluk er niet geweest ,zo klip en klaar ligt het gewoon.
HersteldTwei Woiven schreef: ↑za 23 apr 2022 20:06 En zelfs daar (Dordt) heb ik er geen probleem mee...
(foutje herstelt)
Om met je eerste quote te spreken waarop je refereerde aan het hebben van Rijnpatent voor het stukje van Tolkamer naar WDK,en je dit overbodig vond ,zeg ik doodleuk nee.Aan de andere kant blijft ook varen mensenwerk en blunderen we allemaal niet weleens?
Ik snap dit. Ik kan zelf ook nogal punctueel zijn op taalgebied maar "blunder" zelf toch ook regelmatig.Marie Christina schreef: ↑zo 24 apr 2022 14:19HersteldTwei Woiven schreef: ↑za 23 apr 2022 20:06 En zelfs daar (Dordt) heb ik er geen probleem mee...
(foutje herstelt)![]()
(Sorry, kon het niet laten)
Ja, hoor, zelfs met een Rijnpatent. Jij natuurlijk niet, maar haast wekeljks haalt een "blunder"op die Rijn het nieuws.Waterman schreef: ↑zo 24 apr 2022 14:26Om met je eerste quote te spreken waarop je refereerde aan het hebben van Rijnpatent voor het stukje van Tolkamer naar WDK, en je dit overbodig vond ,zeg ik doodleuk nee.Aan de andere kant blijft ook varen mensenwerk en blunderen we allemaal niet weleens?
Want iemand die de regels en gebruiken kent blundert niet.
Ik snap dit. Ik kan zelf ook nogal punctueel zijn op taalgebied maar "blunder" zelf toch ook regelmatig.
Nou, taalpurist wil ik mezelf niet noemen, maar in het land der blinden ...
Ach, die zijn niet wijzer, toch?Mensen noemen je een nazi....
Wat dacht je van "jouw" en "je"?Waar ik dan oprecht verongelijkt over wordt.
Nazi's zijn mensen van het allerlaagste allooi.
Die anders denkenden het allerslechtste niet alleen toewensen, maar zelfs aandoen.
En daar word je dan dikwijls mee vergeleken als je iemand erop wijst dat 'is' iets anders is dan 'eens' en 'mijn' een bezittelijk voornaamwoord is en 'me' een persoonlijk voornaamwoord.
Je bedoelt, dat veel mensen niet snappen wat samenstellingen zijn? Ja, dat komt misschien (deels) door die besmettelijke "Engelse ziekte" en we 'scoren' natuurlijk niet voor niets zo hoog op laaggeletterdheid.Om over het spatiespook nog maar te zwijgen.
Lachen, toch? Maar ik heb liever een valide toilet.In een bouwmarkt zag ik een Invalide Toilet.
Nu weet je waar IT-er voor staat.Niet alleen is dat heel zielig voor dat toilet, maar vond men kennelijk ook dat dat opeens met hoofdletters moest...
Nee hoor, het is do!
Dat had ik als TS dus geconstateerd. Maar de vraag was: waarom?