Leiding naar de kachel verstopt, geen olie bij de regelaar en het gaat winter worden..
Dan schrik ik even want ja, hoewel ik bij iedere tankbeurt biocide toevoeg was de laatste keer alweer twee jaar geleden.
Nou ken ik de werking van dat spul niet op lange termijn maar ik vrees met grote vreeze....
De nieuwe eigenaar een pak aanwijzingen gegeven hoe het probleem op te lossen maar het zit niet echt lekker.
Laat ik even wachten of hij het kan fixen anders wordt het een dagje uit met machinist Wim om in te grijpen.
Die oude dagtanks hadden vaak geen mangat, wel een waterzak en dat was toen voldoende. maar sinds we onder het juk van Brussel en de klimaatklootzakken moeten leven loopt het mis met die idiote toevoegingen van bio-shit aan onze diesel.
Ik las net een stukje in een binnenvaart blad over problemen met motoren etc door die toevoegingen.
Dus als het niet goed gaat moeten we een mangat gaan zagen in de dagtank, schoonmaken en opnieuw beginnen. Ik zei al "gooi er maar Jenever in" dat verjaagt alle kwaad