Mijn VDO oliedrukmeter op de TADI doet een beetje vreemd : als ik de hoofdschakelaar voor het motorgedeelte aanzet, springt de wijzer van de meter op maximaal.
Zet ik het "contact" weer af, blijft hij "klem in de hoek" staan ( op 5+ kilo)

Als ik de volgende dag weer aan boord kom staat de naald weer op 0

Zelf dacht ik aan een kapotte gever en/of massa maar het alarm doet het wel zo het hoort (gaat aan bij "contact" en uit na het starten) en alle draadjes zijn inmiddels los geweest en schoon (voor zover nodig) , aan meter en gever kant en nou weet ik het niet meer

De gever zit er een uur of 10 nieuw in en heeft het steeds perfect gedaan en nadat ik de bedrading heb gefatsoeneerd ( een voor een omdat ik een roepende in de woestijn ben met elektra

Simpeler als wat ik gedaan heb, namelijk: draadje los, amp eraan, krimphoesje erom en weer vast , kan volgens mij niet.
Maar omdat ik mij erg moeilijk kan concentreren sluit ik menselijke fout niet uit

Iemand een idee wat er loos is/kan zijn ?
Mocht dit er op wijzen dat de meter kapot is houdt ik me aanbevolen voor een adresje waar (oude modellen) VDO meters te koop zijn.
Voor de duidelijkheid: waar ik spreek van "contact" bedoel ik dat ik via een hoofdschakelaar stroom zet op mijn motorgedeelte, ik heb geen contactslot maar start- en stopknoppen.
Benieuwd naar de reacties,
Groet Ad