Zou best eens kunnen,Baschinist schreef: ↑do 19 aug 2021 18:58 ... niks geen gezanik over antennelengtes e.d.
Is dat gebeuren niet al lang aangepast en lopen wij ons op te winden over inmiddels verouderde informatie?

Moderators: sailor wim, frank
Zou best eens kunnen,Baschinist schreef: ↑do 19 aug 2021 18:58 ... niks geen gezanik over antennelengtes e.d.
Is dat gebeuren niet al lang aangepast en lopen wij ons op te winden over inmiddels verouderde informatie?
Weet ik ook niet. In het cursusboek van mijn zoon stonden wat proefexamens, waarvan ik er eentje deed, gewoon voor de lol. Het kan dus ook toeval zijn geweest dat net dit 'examen' het naadje van de kous vroeg over nutteloze bijzaken.Baschinist schreef: ↑wo 18 aug 2021 13:33Moet zeggen dat ik geen idee heb hoe die marifooncursus er vandaag de dag uit ziet qua inhoud/lesstof.
Waarom? Als een onderwerp uitgekauwd is, dooft het toch vanzelf?
Nee natuurlijk geen slotje, maar als degene met de meeste danwel langste pleziervaart ervaring schreef nu houd ik ermee op.
Net om dit soort zaken moet je de marifoon niet zondermeer vrij geven.Bij het uitluisteren van de marifoon valt mij wel es op dat je het eerste bericht wat gezonden wordt niet hoort, wel het eerste antwoord, bv ik hoor wel dat de brugwachter van de stadsbrug Kampen, kanaal 18 antwoord, op de vraag van een schipper, de vraag van de schipper dus niet. Wie heeft een antwoord hierop.
Hij hoort dus bij Kampen niét de oproeper, maar wél de brugwachter. O.Twei Woiven schreef: ↑do 02 sep 2021 10:01 Onderstaande kwam ik elders tegen.Net om dit soort zaken moet je de marifoon niet zondermeer vrij geven.Bij het uitluisteren van de marifoon valt mij wel es op dat je het eerste bericht wat gezonden wordt niet hoort, wel het eerste antwoord, bv ik hoor wel dat de brugwachter van de stadsbrug Kampen, kanaal 18 antwoord, op de vraag van een schipper, de vraag van de schipper dus niet. Wie heeft een antwoord hierop.