Ons instructieschip bij de school ligt gemeerd aan ons instructieponton.
Via een walstroomkabel krijgt de boot stroom van het ponton.

Het schip, en de elektrische installatie dateert van 1973 die de 24 volt van de accu's middels een Victron omvormer (model weet ik even niet) omzet in 220V.
Een zware jongen, want koffiezetters en stofzuigers kunnen met gemak tegelijk aan, terwijl de boiler en de CV staan te brullen.
De schakelkast op het ponton heeft een probleem, waar eerdaags een elec voor komt, maar bij de minste belasting knalt er een aardlekschakelaar uit.
[Edit: net een mailtje dat de elec maandag niet kan / komt.

De accu's van de Aquarius zijn daardoor nu inmiddels zo'n week of vier niet opgeladen.
Omdat een omvormer ook stroom verbruikt heb ik afgelopen woensdag na de les de omvormer ook uitgeschakeld.
Ook de oplader heb ik uitgezet.
Dit middels de zekeringen in de schakelkast van de boot.
De boot verbruikte dus geen stroom meer, dit om de accu's zo veel mogelijk te sparen.
Vandaag was ik weer aan boord en wilde koffie zetten, maar ik heb geen 220 tot mijn beschikking.
Het powerlampje op de omvormer brandt, maar verder geen indicatielampjes.
Óók niet die van "low battery" wat ik vreemd vind, omdat het op dat moment logisch leek dat hij niks deed omdat de spanning te laag was.
Het lijkt wel alsof hij gewoon geen prik meer krijgt, maar dat lijkt dan weer niet logisch, omdat het powerlampje wel brandt.
Kan iemand van jullie iets met dit verhaal?
Zou dit opgelost kunnen zijn als de elec de stroom op het ponton weer in orde heeft?
Een hoop info mist nog, dat besef ik, maar ik weet zo niet wat jullie nog aan info nodig hebben.
Vraag maar retour, kijken hoe ver we komen.
Alvast dank.