Ik denk wel dat het klopt.
Want er is op die route geen brug en omgeving dat erop lijkt.
Verder klopt alles op de foto van Dirk met werkelijkheid.
Oude watertoren zie je links achter de hefstelling van de brug, op de foto van Dirk.
De foto die varg heeft geplaatst,misleid je doordat het een panoramische beeld weergeeft.
Het water dat haaks op de moervaart loopt,is er in werkelijkheid niet,en ook nooit geweest.
Dat kon namelijk niet,want daar stond de suikersilo van de suikerfabriek.
Waterman schreef:Ik denk wel dat het klopt.
Want er is op die route geen brug en omgeving dat erop lijkt.
Verder klopt alles op de foto van Dirk met werkelijkheid.
Oude watertoren zie je links achter de hefstelling van de brug, op de foto van Dirk.
De foto die varg heeft geplaatst,misleid je doordat het een panoramische beeld weergeeft.
Het water dat haaks op de moervaart loopt,is er in werkelijkheid niet,en ook nooit geweest.
Dat kon namelijk niet,want daar stond de suikersilo van de suikerfabriek.
Ja Ruud, inderdaad de oude spoorbrug over de Moervaart, door de 'locals' ook de Vapeurbrug genoemd.
De foto is verleden zomer genomen. Bewijst nog maar eens dat Google die beelden niet heel frequent bijwerkt ... : op onze vorige raadplaat van de Hoogeveensche Vaart was er nog geen brug te zien en hier staat nog steeds de oude fabriek op ...
Aan u Ruud !
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Het lijkt me gezien de dijkhoogte en de beschuttingswal, gekoppeld aan die toch flink begroeide oevers, voormalig zout water.
Ik denk dat ik het in zuidwest Nederland moet zoeken.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
In eerste instantie dacht ook aan Zutphen of Doesburg, maar als ik naar het kleine boeggolfje kijk dan zie ik toch iets dat mij zegt dat het zout of brak water is. Zodoende kwam ik ook evenals Guido in Zeeland terecht, ja en toe begon het vergelijken met kerktorens. Ik heb een idee dat ik alle denkbare locaties heb gehad en ben nu echt aan een ding toe, EEN HINT
Groet, Jo
ik kan niet anders zeggen dan dat jullie bemerkingen juist zijn. als ik een hint ga geven dan is het direct geraden. de kerktoren heb ik bewust op de foto laten staan. dit moet voor jullie dus het baken zijn..
zoekt en gij zult vinden! het is een plaatsje aan het water. maar ik lig er nooit!
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639