Kan niet missen Do, was gelijk mijn eerste ingeving. Heb juist om de hoek daar op de Leije een paar dagen gelegen, heerlijk oude cultuur en geschiedenis opsnuiven.
Maar of dat sluis 11 is, betwijfel ik,want het kanaal heeft maar 6 sluizen.
De naam van het kanaal luid:
Kanaal Bossuit-Kortrijk,en het is de laatste sluis voor de Leije.
Hoi.
Er waren ooit 11 sluizen daar maar de drie nieuwe grote sluizen hebben de tussenliggende vervangen. Ooit was er zelfs een lange tunnel in het kanaal Moen Bosuit.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Typ maar in op google-afbeeldingen, sluis 11 kortrijk, dan komt daar zowat de zelfde foto te voorschijn met een vlledig leesbaar bord....
maar we wachten even of Frank er zijn goedkeuring aan geeft
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Inderdaad Do, is bij Kortrijk in dat kanaal wat de Schelde en de Leie verbindt.
Dat heb je verdomd snel geraden, ik dacht dat het wel moeilijk zou zijn.
Ok, jouw beurt weer ik ga slapen...
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Menno zoek het hogerop en zoek maar naar een dorp waar het vaarwater zich doorheen kronkelt.
We willen weer eens een foto van jouw belevenissen zien.
Groet, Jo
Ik probeerde in te zoomen op het kontje van het witte jacht op de achtergrond.
Helaas:geen leesbare thuishaven.
Maar op het dak van het boerderijtje links daarvan zie ik"oelebredden" (als je dat zo schrijft).
Tevens ziet je boot er uit of je hem net gekocht hebt en haar naar huis aan het varen bent.
Friese vlag voorop....
Dan reis ik eerst af naar Friesland .
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)