Zoals de toerenteller aangeeft varen we hier echt op de laagste stand van de regulateur je kan echt weinig sneller dan trekt het achterschip helemaal naar de grond maar we gaan gestaag door:
Bij de volgende aanblik schrok ik wel een beetje zo iets van sluis gestremd en hoe nu verder:
Maar naderbij gekomen zijnde, bleek dat ik mij deerlijk vergist had maar ja, geen kaartlezer aan boord zielig alleen en voor het eerst van mijn leven wat wil je nu eigenlijk, AVONTUUR en dat was het.
Het plaatje sprak voor zich, linksaf verlatende het Kieldiep en komen zo in de Leinewijk:
Prachtige akkers met lichtgroene tinten schakeren het vergezicht naar de einder met het verlangen van het ontdekken achter de horizon:
Het buurtschap Nieuwe Compagnie nadert om de hoek en je ziet de bruggendraaiers zijn mij steeds te vlug af echter de diepgang is hier ook maar 100 cm als ik de waterkaart juist bestudeerd heb:
Ja en dan net voor de brug nog een insteekhaventje met een heuse loswal we gaan door want de sluis staat al open en bij de Toekomst wordt geen scheepvaartgerelateerd ambacht meer uitgeoefend maar een vlomarkt volgens Google:
De benadering van de brug in de Woldweg de N 386 maakt ook bijna een eind aan de Leinewijk en ga ik voor Berend Botje spelen op het Zuid Laardermeer:
De weg is recht de weg is krom een andere keer kom ik weerom, Willem.