Hallo,
Op een rondvaart boot voor gehandicapten hebben we de Vuilwatertank gebruikt als Toilet spoelwatertank. In het verleden is deze tank slechts een paar keer gebruikt als Vuilwatertank maar toch dusdanig vervuild met fecalien dat het problemen geeft zoals verstopt filter spoelwater pomp.
Nu willen we de tank schoonmaken maar er zit geen mangat deksel in en we denken aan een middel wat de aangekoekte fecalien oplost. Heeft iemand enig idee wat we hier het beste voor kunnen gebruiken? Ik lees op een camper site dat men soda of Biotex gebruikt...
Bij voorbaat dank,
Joh. Dijkstra
Vuilwater tank/ spoelwatertank schoonmaken
Moderators: sailor wim, frank
-
-
Re: Vuilwater tank/ spoelwatertank schoonmaken
Ik zou die rommel er in doen wat ze ook in een chemisch toilet gooien,daar lost het de boel ook op.
Gr René ( Klaver vier)
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Ik zou de wc gewoon met buitenwater spoelen. Daar heb je als het goed is genoeg van. Die tank helemaal schoonmaken zonder inspectiedeksel of mangat is een gebed zonder eind. Er blijft altijd wel wat in een hoek klonteren en je bent letterlijk heel lang zoet voor echt allesreiniger is.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
- Marie Christina
Eens met Evert.
De afvoerafsluiter dicht, volpompen met water, leeg laten lopen.
Als het je lukt de boot heen en weer te laten slingeren, zodat het water in de tank flink klotst, dit proces helpt dat enorm.
En dat dan tig keer herhalen.
De afvoerafsluiter dicht, volpompen met water, leeg laten lopen.
Als het je lukt de boot heen en weer te laten slingeren, zodat het water in de tank flink klotst, dit proces helpt dat enorm.
En dat dan tig keer herhalen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Johan,
Ik (wij) gebruiken al 30 jaar het middel Prorun in vuilwatertanks. Het is een gevriesdroogde bacterie die na activering alle organische bestanddelen " opvreet".
We gebruikte het in zeilcharter schepen om de vuilwater tanks gangbaar te krijgen en te houden. na toedienen enkele dagen met rust laten en dan spoelen.
http://makuport.com/folders/PRORUNfolder.pdf
Ik heb geen aandelen, maar het werkt erg goed!
Ik (wij) gebruiken al 30 jaar het middel Prorun in vuilwatertanks. Het is een gevriesdroogde bacterie die na activering alle organische bestanddelen " opvreet".
We gebruikte het in zeilcharter schepen om de vuilwater tanks gangbaar te krijgen en te houden. na toedienen enkele dagen met rust laten en dan spoelen.
http://makuport.com/folders/PRORUNfolder.pdf
Ik heb geen aandelen, maar het werkt erg goed!