weer een verrassing

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
paure nesci

Re: weer een verrassing

Bericht door paure nesci »

:mrgreen:
:mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
WillemB
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Bericht door WillemB »

Een mooi schip,je maakt er iets heel moois van, Arrejoan.

Die waterlijnfoto wordt een echte evergreen voor dit forum. :lol:

Gr Willem :wink:
Beter een anker kwijt dan het schip.
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, toch een verassing......ik was vandaag, na het gereed maken van het werkvlot( stond 3/400 liter water in), begonnen met het afsoppen van de TADI en het zout er af spoelen.
Na het drogen, geen probleem met dit weer,met volle zon en een windje schiet dat lekker op, echter toen ik aan het schilderen was en meer verf nodig had kwam ik tot de ontdekking (verrassing :evil: ) dat de bus waarvan ik dacht dat hij zijdeglanszwart was hoogglanszwart bleek te zijn :cry: .
dus....einde oefening qua schilderen :x .
De ambitiebal was ook gelijk leeg, dus lekker in het zonnetje gezeten en van het weer en de TADI genoten :wink:
De foto`s die ik heb gemaakt zijn niet beter geworden dan die van gisteren dus die houden jullie nog tegoed, wellicht volgende week wanneer ik de TADI
droog ga zetten om het onderschip te schilderen want het stukje dat ik vandaag heb gedaan heeft aangetoond dat je op een wiebelvlot, aan een wiebelboot NIET langs een antifoulinglijn kunt schilderen :P .
Dat is dan weer het voordeel van getijden je kunt "even" het wiebelen uitschakelen door je schip droog te zetten :D
Word wederom vervolgd, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
sambeek

Bericht door sambeek »

Verdorie ziet er goed uit hoor. Duiker inhuren voor de waterlijn? :mrgreen:
Wij zijn zelf op vakantie. Weekend schottel club. Reuze gezellig geweest. :)
groet Terpstra / SAMBEEK
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag allen, @ Terpstra: dank voor het compliment, goed voorbeeld doet goed volgen moet je maar denken :D .
Een duiker voor de waterlijn is geen optie, want ik kan er wel BIJ, maar die #%$@&^*-boot :twisted: blijft niet stilliggen, en dat is met een duiker OOK niet opgelost :P
Deze week komt er weer verse verf en gezien de weersverwachting zal er ook wel een tij zijn om even te "banken" dan is dat ook weer opgelost :wink:, dat kan bij ons in de haven dus hoef je niet ver te varen met je nieuwe verf :P
Mochten er ontwikkelingen zijn dan wordt het wederom vervolgd, groet Ad :mrgreen:
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, even weer een update over TADI 3, gezien het weer wordt er geschilderd, en dat geeft geen verrassingen behalve dat er roest zit waar je het niet zou verwachten nl. ONDER de verf die er voor aflevering nog op gesmeerd is in het kader van "vaarklaar maken" :twisted:
De Perago/Tercooschijf maakt overuren en doet super goed dienst, reuze uitvinding dat ding :D
Men had mij vroeger al geleerd: als je over roest gaat schilderen , kun je beter NIET schilderen , maar ja dat regeltje is blijkbaar niet overal bekend.
Omdat ik op diverse plaatsen tegelijk bezig ben wil ik pas foto`s posten als er wat klaar is dat lijkt me mooier, dus wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Verkoopklaar maken noemen ze dat.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Bericht door KarelE »

Gereviverfd
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, hoe het genoemd wordt weet ik niet maar ik weet wel hoe het voelt......... :twisted: .
als troost heb ik ter verduidelijking een paar foto`s gemaakt van hoe ik het graag zie/ had gezien :P .

het roefje begint wat te worden....
Afbeelding

stuurboordkant stuurhut moet nog een keer, dus beetje uit beeld :D
Afbeelding

bovenkant roef IETS minder geel dan het was, en dat dek word zandkleur antislip
Afbeelding

overzicht van afstand
Afbeelding

als zo het was verkoopklaar was denk ik dat er nu wel wat bij de prijs kan :D ik was niet helemaal overtuigd van dat zwart maar het word toch ECHT wel naar mijn zin :P
Wordt weer vervolgd, groet, Ad :mrgreen:
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Geen twijfel hebben Ad.
Ze wordt prachtig!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek

Bericht door sambeek »

Zeker geen twijfel hebben. Zo is ze veel mooier dan dat oude grijze?, zwarte of toch grijze :? kleurtje.
Ik zie een schotteltje liggen op de achtergrond?
groet Terpstra / SAMBEEK
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedemorgen allen, dank weer voor de complimenten, ze wordt inderdaad steeds mooier, en wat belangrijker is : steeds meer naar mijn zin :D .
De twijfel over dat zwart is nu wel weg, Menno, en zoals ik eerder al eens heb gepost vind ik het niet erg om een eindje te schilderen dus....... kan altijd nog wijzigen mocht er weer twijfel ontstaan :P
@ Sambeek: het is inderdaad een 12 meter Schottel zover mij bekend een ex-RP, ze ligt al veeeele jaren in Stavenisse, als ik de schipper eens tref zal ik eens vragen naar de geschiedenis, voor zover bekend, en dat hier ventileren.
Vraag: Heeft er iemand ervaring met de Hoogglans lak op waterbasis voor binnen en buiten van Action (Spectrum)? Dit wil ik namelijk binnen gaan gebruiken, alleen bij een kennis die er mee aan het schilderen was vond ik het ERG latex-achtig, qua geur en dikte, het droogt (mits met schuim gerold) op in een mooie egale laag met een glans tussen zijde- en hoogglans en is binnen een uur droog, daarom geeft het wel wat kwaststrepen bij het gebruik van de kwast.
Hoogglans latex voor buiten lijkt me een Utopie maar je weet het maar niet tenslotte, met de technisch ontwikkelingen van nu?
Thuis gebruik ik tot volle tevredenheid de hoogglans lak van Spectrum op terpentine basis voor buiten en dat doet niet onder voor een "bekend" merk.
Wordt weer vervolgd, groet Ad :mrgreen:
FransvanNispen

Bericht door FransvanNispen »

Jij bent goed bezig :wink:

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
sambeek

Bericht door sambeek »

FransvanNispen schreef:Jij bent goed bezig :wink:

Frans 8)
Zeker, alleen toch geen verf op waterbasis? Je bent toch niet van je geloof af? :lol:
groet Terpstra / SAMBEEK
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, @Sambeek : ZO diep ben ik nog niet gezonken :D vandaar de vraag op het forum of er iemand is die er ervaring mee heeft.
ik ben een voorstander van vooruitgang( vandaar mijn 75 jaar oude TADI :mrgreen: )en had er nog nooit van gehoord dus de weg te gaan is vragen op ons onvolprezen forum.
wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
Plaats reactie