Goedenavond allen, het is weer een tijdje geleden maar dat omslaan van het weer is funest voor mijn lichaam en daar bij zijn er ook nog prive-beslommeringen dus was TADI EVEN naar het tweede plan verhuisd.
Gisteren en vandaag weer een poging gewaagd om een orde te scheppen in de leidingen-spaghetti van de machinekamer.
eerst wat zaken gerealiseerd om beugels aan vast te zetten en toen de handel losgemaakt en bekeken wat er moet blijven en wat er weg kan /opnieuw moet worden aangelegd.
Ik ben begonnen om de vulleiding van de drinkwatertank te verwijderen.....echt? ja echt

.
Niet dat ik geen water meer aan boord wil maar een 1,5-duims doorzichtige leiding(slang) met de nodige zakken erin door de MK is vragen om enge ziektes lijkt mij, en daar ik op zout water TOCH mijn dekwas niet ga gebruiken, heb ik de dekwasleiding "omgeschoold" naar vulleiding

beide zijn nieuw aangelegd bij aankoop dus nog mooi schoon en duims is dik zat en makkelijker strak te leggen.
mijn brandstofvulleiding (2 duim slang) had ook last van verzakkingen alsmede de ontluchting van de tank dus die liggen nu ook weer strak langs het plafond.
Door mijn om-/verleggingen is er een behoorlijke bos electra los komen te hangen, waarvan ik naar enig uitzoeken van heb besloten om ALLES los te halen en opnieuw te doen, en dan op een manier zodat iedereen er wijs uit kan wat wat is

, want dat is nu op zijn zachts gezegd een beetje onduidelijk.
Voor het moment heb ik als verrassing een paar glaszekeringen gevonden die netjes in zilverpapier gewikkeld waren en kroonsteentjes aan kroonsteentjes gekoppeld

dus weer een inhaalslag te maken, wordt vervolgd,groet Ad