Dank je Do, jouw geleende stuk neemt mij meteen alle werk uit handen.
Ik heb me groen en geel geërgerd gisteravond daar in de raadzaal en maar één keer koffie gekregen..
Feit is nu dat je alleen overdag op de schaarse vrije plekken mag afmeren en dan oprotten naar een jachthaven die een prijs/meter rekent, 30% hoger dan watersportstad Sneek bijvoorbeeld. En zoals ik al eerder opmerkte, wij hebben de toerist amper wat te bieden op die kale plas. Ga naar Mook, daar betaal je stukken minder aan het groene walletje bij de Driesen en het is er bere gezellig met allerlei soorten horeca etc. Het gaat stil worden op de plas de komende jaren, veel dagrecreatie die behalve wat parkeergeld niets bijdraagt aan de locale economie en de vroegere langliggers die per fiets door de regio koersten en overal geld uitgaven zullen onze plas hooguit nog als een tussenstop gebruiken en snel weer weg. En dat er een amendement moest komen om te zorgen dat Scouting en SOS boten aan hun eigen steiger mogen overnachten.. echt te gek voor woorden!! Volkomen doorgeslagen.
Zoals het enige verstandige raadslid opmerkte " wat wil je gaan doen? Gaan we onze gasten wegjagen? Laten we eerst de watersport eens tot volle wasdom laten komen voor we de regels aantrekken." en zo is het. De kip met de gouden eieren wordt geslacht..
Excuus van de wethouders is dat ' we moeten wel van de Marktautoriteit en we mogen geen met gemeenschapsgeld aangelegde voorzieningen gratis laten gebruiken, dat moet door een ondernemer gebeuren."
Dat is natuurlijk onzin. Hoe verklaar je dan dat vooruitziende provincies als Drenthe en Overijssel miljoenen pompen in waterwegen en voorzieningen om juist die langsvarende toeristen vast te kunnen houden op een gratis oever met wat paaltjes en hem te verleiden op de fiets het mooie land te verkennen en plaatsen te bezoeken waar nooit een hond komt laat staan ooit van gehoord heeft. De locale middenstand vaart daar wel bij.
En zo is het.. ik dacht mijn plan te trekken deze zomer en weer de grens over te gaan maar daar trekken ze nu aan een touwtje op een luchthaven of in de metro dus dan maar een vliegreis naar Turkije.. oh wacht... Grieks eiland dan.. te druk met aanspoelers. Waar kun je nog heen tegenwoordig???