Heel vaak beroepsmatig daar gevaren, van Rotterdam naar Eindhoven of Helmond, het Wilhelminakanaal voer wel iets zwaarder sommige stukken maar is vele malen mooier als de snellere verbinding via de Zuid Willemsvaart naar Helmond of Weert.
Nu even een makkie denk ik dan, een wat oudere foto op een mooie Pinksterdag.
Dirk, ik weet niet precies hoe de kaai daar heet, maar het is Halle boven de sluis juist voorbij de kaai waar men inscheept voor een toeristische route naar het hellend vlak.
Hoewel ik normaal tracht te voorkomen op zulke vlakken te geraken was die ervaring toch wel heel mooi in 2013:
moeilijk om een interessante foto te vinden ...
foto is van enkele jaren geleden maar t ziet er daar nu nog t zelfde uit ...
veel zoekplezier ...
groetjes, Dirk
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Jammer, kom juist te laat binnen want ik wist het ook. Op de plek waar die kajuit speedboot ligt hebben wij ook gelegen. Was in mijn herinnering daar nog een aardig eindje lopen naar de supermarkt (Aldi). Was wel heel warm die dag. Leuk om weer eens terug te gaan.
Groet, Jo
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis 20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte) 58 ton laadvermogen 40 ton waterverplaatsing DAF DD575 1964 reg.nr varend erfgoed 2639
Pff wat voor de een makkelijk is, he Ruud, is voor de ander moeilijk. De haven komt mij niet bekend voor, dat wordt dus zoeken. Enig lichtpuntje is dat ik daar mogelijk een Schottel zie liggen. Nu dus even de forumleden na lopen die met een Schottel varen. Ik zal mij voorlopig concentreren op de havens beneden de grote rivieren. Oei dat is een hoop
Groet, Jo