Alle foto's:
hier...

Het roer is iig qua constructie klaar, moeten alleen nog een paar eindaanslagen op zodat het roer onder geen omstandigheid (defect in stuursysteem bijv.) de schroef kan raken.

Boegschroef ingepast, inmiddels van binnen afgelast, nu buitenkant nog.

De overbrenging voor de boegschroef, 3 v-snaren met 180mm schijven (komt 15kW elektromotor aan)

Hieronder zit een grote dubbelplaat, deze ga ik gebruiken als buitenkant van een koeltank (vlakkoeling), dit is straks dus de warmtewisselaar voor het aggregaat.

4 spanten weggeslepen, deze komen straks weer terug op de tank gelast.

De dubbelplaat rondom afgelast aan de oude huid, en de buitenkant van de tank aan het plaatsen.

Buitenkant afgelast (met electroden, ivm waterdichtheid), voorbereid voor tankspanten (t-profielen)

1ste profiel op z'n plek met behulp van 'krik' en dommekracht.

Veel mensen zijn komen helpen bikken...gelukkig want dat is in je eentje een maand werk!

Octo...

Onze werkbaard...

Ik...oude doorvoer van koelwater hoofdmotor dichtlassen.

Ik heb een hoop putten opgelast, Peter slijpt ze hier weer vlak.

Onze voorzitter (Co Min) met twee van z'n zoons aan het bikken &:&

Voorste spudpaal op z'n plek.

Verbinding met spant.

Nick werkt een 12mm plaat af, welke om de spudpaal komt ter versteviging (mag ook dunner, maar deze plaat vonden we).

Deze standpijpen moeten nog een plaatsje krijgen, pe grootste pijp is voor een dieptemeter / waterinlaat,

De andere voor (wc) afvoer en reserve (ws. ook afvoer).

De vader van Nick is patrijspoorten aan het dichtlassen.
Morgen (vrijdag) een kort dagje met z'n 4-en, waaronder gelukkig nog een lasser. Achterste spudpaal staat op het programma, en aflassen van diverse objecten. M'n vriendin gaat bikken / perago-en.
Zondag hoop ik nog wat mensen mee te krijgen om de laatste delen te bikken. Zelf dan diverse klussen afmaken.
Ik weet nog niet wanneer de werf gaat verfspuiten (2x primer / 1x antifouling / zwarte verf), maar hoop dat dat nog even duurt, zodat ik zelf 's avonds nog op zoek kan naar roestplekken met de naaldenbikhamer.
Verder zijn er nog klusjes zoals de helmstok weer pasmaken op het roer (wel handig met terugvaren), de boel weer een beetje (regen-)waterdicht maken, etc.