ErikH schreef:Ik had dit al eerder opgemerkt; Plaats je ook weerstanden in lijn met de led's? Zonder die weerstanden branden ze maar kort en wel heel hevig .
Gr.
Erik
sorry ja klopt. Weerstandjes zitten al in de ledjes ingebouwd. (Per lampje) Dit was zo wie zo nodig omdat ze uiteindelijk parallel worden geschakeld.
Uiteindelijk branden er maar één of twee van zestien lampjes gelijktijdig.
(afgezien van weerstandje zijn het wel fellere ledjes dan standaard zodat je ze ook tijdens zonnige dagen goed kunt zien.)
Het ombouwen van de lier:
Een as uit een rotor gemept om die te hergebruiken.
De ronde aluminium schijf rechts waar lager inpast, zal gebruikt worden als nieuw lagerhuis die aan voorkant zwarte bevestigingsplaat lier gemonteerd gaat worden. Deze plaat zal nog wel iets in diameter moeten inkrimpen. Daarbij zal as ingekort en op doorsnee aangepast moeten worden. Ene uiteinde in lager andere uiteinde as moet dan in rechter aluminium schijf bevestigd worden. Op de nu stalen as zal kettingtandwiel worden gemonteerd.
Stoere/ René,
Waar heb jij je buitenbesturing paneel nou geplaatst?
Buiten op je stuurhuis dak naast ingang? of heb je hem daar alleen liggen voor de foto?
Ik zit nl. te denken hoe die moet worden en waar ik dat ding kwijt kan dat het ook nog wat lijkt.
Wil hem ook niet voor mijn achterramen hebben zitten.
was even terug zoeken.
Ik heb hem naast mijn toegansluik en naast mijn toegansdeur van de kajuit zitten,dus op het dak van de stuurhut
Bij jouw zou dat niet gaan omdat je dak veel te hoog is.
Als ik het schat is het bij mij ongeveer 110 a 120 hoog.
Ik volg alles wat je aan het maken ben,erg intressant allemaal.
Ben heel benieuwd of het je gaat lukken
Succes René ( De Stoere).
Leuk om te lezen hier. Heb zelf ook een Schottel (Douaneboot Stormmeeuw uit 1974) en ben vorig jaar ook bezig geweest met een roestandaanwijzer. http://youtu.be/k8nf7JzrLkk Als je op youtube roerstandaanwijzer en schottelboot in typt, moet het flilpmpje er ook uit komen.
De stormmeeuw in dienst bij de Douane en in verbouwde vorm mijn eigendom sinds 1,5 jaar. Vlak voordat hij de dienst uit ging is er nog een splinternieuwe MTU/Mercedes OM423 motor ingezet. Motor loopt perfect. Wel wat probleempjes gehad met de Twin Disk koppeling. Eerst met de koeling (er bleek een kraan dicht te staan) en daarna met de schakelstift. Inmiddels die problemen overwonnen en druk doende met de besturing.
Ruud ik zie op je lijst met schottelboten recherche 2 verbeterd naar recherche 3
Maar de lijst is goed want wij hebben de recherche 2
Gr René ( De Stoere)voorheen dus recherche 2