Ex betonningsvaartuig Zaandam

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
edje

Re: Ex betonningsvaartuig Zaandam

Bericht door edje »

Klopt, daar hebben we helaas afscheid van moeten nemen. Gelukkig hebben we een waardige vervanger gevonden. Gezien de diepgang en de technische staat hebben we deze keuze moeten maken.
edje

Bericht door edje »

Vrijdag de hogedruk reiniger maar eens voorgaats getrokken en op het gemak enige sporen van Tataa steel verwijderd. Afgelopen weken heeft de wind een aantal keren uit de Noord gestaan en dit resulteert in een laagje stof (steenkool) en wat andere vervuiling aan boord. Gezien er wel heel veel stof van de opbouw afkwam gelijk meer even het houten dek mee genomen. dit was ook wel nodig denk ik zo. Na een paar minuten spuiten maar even gestopt om de afvoer pijpjes van dek te voorzien van een doek zodat het vuil achter bleef en het water overboord. Ontzettend veel verf schilfertjes van het bikken en stukjes roest wat tussen de kieren van het dek kwam. Na een avondje spuiten zal er ineens een heel ander dek zonder groene aanslag. Verder hebben we het vletje welke we vorige week droog gezet hebben verder afgemaakt aan de buitenzijde. De volgende dag hebben we de binnenkant aangepakt en op beide zijden van het zwaardkast zaten een paar kleine plekjes roest. na een paar klappen met een hamer bleek dit door gerot te zijn (zwaardkast is nog geen 5 jaar oud en is vanuit 1 kant niette onderhouden gezien daar geen ruimte is om er bij te komen..... Maar even met een tube sica flex in de weer geweest om die gaatjes te dichten zodat we iig met komend kamp het vletje kunnen gebruiken. Hierna maar eens kijken om de bodem er uit te gaan slijpen en te voorzien van een nieuw vlak. Aan dek de afgang van het grote slaapverblijf voor (18 man) ook maar eens onder handen genomen. Licht geschuurd, roestplekjes onder handen genomen en in de primer gezet. Komende week zullen we deze verder gaan aanpakken zodat deze ook weer in de verf kan komen.

Afbeelding
edje

Bericht door edje »

Na een jaar of 5 begeleiding geven aan een groep zeekadetten begint het nu vruchten af te werpen. Afgelopen week zijn er een aantal door de weeks aan boord zelfstandig aan het klussen geweest. (uiteraard onder begeleiding van 1 ouder iemand)

Enkele weken geleden kwamen er aan aantal naar me toe met de vraag of ze door de weeks konden gaan klussen aan boord. Ze hadden zelf al een lijstje gemaakt met wat ze wilde doen. Na een aantal dagen werk zijn hier de eerste foto's van het afgeleverde werk.

Afbeelding
Afbeelding
Alleen nog de naam op de boeg zetten en hij is klaar.

Afbeelding
Afbeelding
De afgang naar het voormalig betonningsruim heeft ook weer het nodige onderhoud gehad.

Hierna zijn de jongens verder gegaan met de buitenkant van de brugvleugel. Dat doen we ff was meer oeff dat viel ff vies tegen... maar het resultaat mag er zijn.

Afbeelding
Afbeelding

een aantal dagen later.

Afbeelding
[imghttp://i1056.photobucket.com/albums/t373/eijzendoorn/Zaandam/20140707_132535_zps4cc09346.jpg[/img]
Afbeelding

Gezien het weer hebben ze binnen ook nog even een stukje van het trappengat naar de brug toe onderhanden genomen. (helaas daar nog geen foto's van.)
edje

Bericht door edje »

Vandaag weer een dagje aan het schilderen geweest. sb brugvleugel is nu voor de laatste keer in de lak gegaan en dekt nu wel, bb brugvleugel wordt nu onderhanden genomen en zal morgen voor gelakt worden. Voorzijde van de brug is licht geschuurd en is ook in de lak gezet. Morgen zal het geel geschuurd worden en ook netjes gelakt worden.

Afbeelding
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Heel mooi dat jullie de deuken laten zitten.
Dat geeft het schip karakter.
Die deuken heeft ze verdiend!

Ik zeg altijd maar:
Wat zie je liever, een keurig verzorgde dame met mooie kleding en met zorg aangebrachte make-up.
Of zo'n strakgetrokken Marijke Helwegen, die....
Nou ja, geen nader uitleg nodig.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek

Bericht door sambeek »

die laatste. :lol: :lol: :lol: :lol:
groet Terpstra / SAMBEEK
Marie Christina

Zekers, ik óók hoor. :mrgreen:
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Marie Christina

[Edje:] Na een jaar of 5 begeleiding geven aan een groep zeekadetten begint het nu vruchten af te werpen. Afgelopen week zijn er een aantal door de weeks aan boord zelfstandig aan het klussen geweest. (uiteraard onder begeleiding van 1 ouder iemand)

En ik maar braaf geen t-shirts meer kopen uit Sri-Lanka en Bangladesh....
Wordt er in ons eigen Nederland nog veel harder gekinderarbeid, want: onbetaald.
Niet eens te weinig loon, nee géén loon! :shock:
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Ze hebben er voor betaald dus ze vinden het leuk. Dit is geen werk maar vrijetijdsbesteding :D
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
WillemB
Info: Beenhakker kotter "Onze Jan"
Afmetingen: 10.50x3.40
Bouwjaar: 1970
Voortstuwing:Daf 575 108pk

Mijn project
http://www.machinekamer.nl/forum3/viewt ... f=7&t=1453

Bericht door WillemB »

Heel mooi stukkie werk is "De Zaandam" geworden, Ed.
Als we zondag altijd effe, via de loswal, een rondje vissershaven en haringhaven doen.Dan kijk ik altijd weer even naar jullie schip, en de progressie die jullie maken. :wink:
Beter een anker kwijt dan het schip.
Boekel
Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip.
Contacteer:

Bericht door Boekel »

Marie Christina schreef:[Edje:] Na een jaar of 5 begeleiding geven aan een groep zeekadetten begint het nu vruchten af te werpen. Afgelopen week zijn er een aantal door de weeks aan boord zelfstandig aan het klussen geweest. (uiteraard onder begeleiding van 1 ouder iemand)

En ik maar braaf geen t-shirts meer kopen uit Sri-Lanka en Bangladesh....
Wordt er in ons eigen Nederland nog veel harder gekinderarbeid, want: onbetaald.
Niet eens te weinig loon, nee géén loon! :shock:
Haha...

Nee nog erger...ze betalen om te mogen werken! :D
edje

Bericht door edje »

hahaha, moderne slavernij wordt gedoogd :wink:

Naar mate een schip ouder wordt, krijgt ze haar ideale vorm. Nu begint het ineens hard te gaan met de werkzaamheden omdat je het eindelijk een kleurtje kan geven. voordeel is dat je hierdoor een enorme motivatie boost krijgt. komende dagen nog even de puntjes op de ï zetten en dan woensdag en donderdag boodschappen doen, 2 m3 brstf bunkeren en vrijdag morgen richting Enkhuizen. Maandag naar Lelystad, woensdag naar Urk en zondag weer terug naar IJmuiden. Lekker tripje voor de boeg, beetje zeilen en rond klooien aan boord.

gr Ed
edje

Bericht door edje »

Helaas als je iets opknapt en het begint er eindelijk leuk uit te zien dat sommige lieden van mening zijn dat je het niet waard bent.... Afgelopen avond/nacht zijn er een aantal van die hufters aan boord geweest met de bedoeling om stevig hun slag te gaan. Vanmorgen waren er een aantal lui aan boord gekomen om te zien dat de walkabel en verlengkabels op dek gegooid waren klaar om meegenomen te worden. Waarschijnlijk zijn ze hierbij gestoord zodat ze gelukkig de kabels niet mee hebben kunnen nemen.

Ik wordt hier zo doodziek van.... financieel hebben we het al niet zo breed en dan proberen ze je ook nog eens ff op hoge kosten te jagen. Zoek godver een baan om eerlijk aan je geld te komen en blijf met je poten van andermans spullen af!!!
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

Ha Edje,

Zelfde probleem hier. Een vereniging waar eerlijke mensen hun vrije tijd, materiaal en geld in stoppen. Regelmatig komen we aan bij de club en dan.. spullen weg, spelmateriaal doelloos vernield of de boten losgegooid.

Laatst een kapitaal aan spullen gestolen, onder andere gereedschap van mij persoonlijk, want door vandalisme is er geen geld meer voor gereedschap van de club. Daar wordt je toch moe van..

Gelukkig begrijp ik uit je verhaal dat je niets kwijt bent en dat de boel nog heel is. Je kan net als ons de boel omtoveren tot 'Fort Knox' maar dat werkt niet. Als ze naar binnen willen dan komen ze binnen. En hoe sterker je de boel maakt des te groter de volgschade is. Wij hebben nu buitenverlichting opgehangen die automatisch aan gaat bij beweging. Er komt een camara bij (jammer dat het moet). Dat lijkt wel te helpen.

Succes!

Dirk
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
Etab
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Bericht door Etab »

edje schreef:Helaa alls je iets opknapt en het b gint er eindelijk leuk uit te zoien dat sommige lieden van mening zijn dat je het niet waard bent.... Afgelopen avond/nacht zijn er een aantal van die hufters aan boord ge weest met de bedoeling om stevig hun slag te gaan. Vanmorgen waren er een aantal lui aan boord gekomen om te zien dat de walkabel en verlengkabels op dek gegooid waren klaar om meegenomen te worden. Waarschijnlijk zijn ze hierbij gestoord zodat ze gelukkig de kabels niet mee hebben kunnen nemen.

Ik wordt hier zo doodziek van.... financieel hebben we het al niet zo breed en dan proberen ze je ook nog eens ff op hoge kosten te jagen. Zoek godver een baan om eerlijk aan je geld te komen en blijf met je poten van andermans spullen af!!!
ik weet niet wat het is in de regio. Vorige week hebben ze bij de ZWVU 5 buitenboord motoren gestolen in een nacht. Maar niet alleen de goede maar ook een stel oude brikken die voor de eigenaar waarde hebben masr in verkoop oud ijzer waarde.
En van een oude baas van dik inde 80 die vaak samen met zijn invalide vrouw op een oud bootje zit zijn hele inventsris overhoop gehaald. Zijn hengels, visgerei, tv, zelfs voerbakjes zijn gestolen. Verkoopwaarde nul. Alles weg.
en ook op de haven van Zaadnoordijk zijn ze aan het rausen geweest. Men heeft gezien dat een man of 5 met een aanhanger vlakbij op een parkeerplaats stond. Aangehouden later, maar er is niet genoeg bewijs dat zij alles gedaan hebben.

ik zou er graag 1 op een stil momentje even wat van mijn gereedschap laten zien..........
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Plaats reactie