Zal me even voorstellen

en zo ziet mijn boot er uit

Moderators: sailor wim, frank

Gesloten
walvis
Contacteer:

Re: Zal me even voorstellen

Bericht door walvis »

TaTa steel heeft een vergunning voor het lozen van kwik.
X promile per liter.
ach
geert
walvis
Contacteer:

Bericht door walvis »

Er ligt een coaster te lensen in onze haven,er komt een bruine straal water uit .
De bemaning is het ruim aan het schoon spuiten van kunstmest dit is zuurstof verstikkend.
KLPD gebeld ach geert dit is economisch belang goede morgen.
dus wat kees zegt over gieten en de mazzel.
geert
douane

Bericht door douane »

walvis schreef:Er ligt een coaster te lensen in onze haven,er komt een bruine straal water uit .
De bemaning is het ruim aan het schoon spuiten van kunstmest dit is zuurstof verstikkend.
KLPD gebeld ach geert dit is economisch belang goede morgen.
dus wat kees zegt over gieten en de mazzel.
geert
Het is inderdaad te zot voor woorden allemaal. de heren zouden me terug bellen niks meer van gehoord. hij gaat morgen de plomp in ze bekijken het maar..
popeye
Contacteer:

Bericht door popeye »

Het water schijnt te schoon te zijn. Wat voedingsstoffen in het water is goed voor de palingstand hoorde ik laatst. Als er genoeg kunstmest en drollen het water in gaan wordt de gerookte paling misschien ook weer betaalbaar. :D

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
FransvanNispen

Bericht door FransvanNispen »

Het water lijkt ons te schoon, vandaar zoveel blauwalgen.
Maar het lijkt gewoon zo: wat we in een paar jaar (relatief gezien) vervuild hebben, moet ook weer de kans krijgen zicht te herstellen.
En dat duurt FF. en O.K. die paling, of wat voor vis dan ook zal dan ook "schoner"gaan smaken. De ene soort verdwijnt hier en een ander komt er voor in de plaats.

Maar, `t idd dikwijls wel héél erg overtrokken, we of ze slaan héél erg door naar de andere kant.
XX jaar geleden zwom je ook daar waar die drol voorbij is gekomen, het is en blijft natuurlijk wel Biologisch :lol: :lol:

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
Casual

Bericht door Casual »

popeye schreef:Het water schijnt te schoon te zijn. Wat voedingsstoffen in het water is goed voor de palingstand hoorde ik laatst. Als er genoeg kunstmest en drollen het water in gaan wordt de gerookte paling misschien ook weer betaalbaar. :D

Groet, Jack.
Toch niet geweldig als je net je boot aan het wassen bent en er drijft een gehele inhoud van een vuilwatertank langs je boot zo de haven in :evil:
Dan ben je meteen klaar! Duurde minimaal 10 minuten voordat alles voorbij gedreven was. De wind stond ook nog een ongunstig.
Ik weet het niet zeker maar er kwam net een `cabinsloep` binnen en ik verdenk hem ervan dat hij de inhoud van tank kwijt moest.
Helaas niet te bewijzen.
We hebben namelijk geen afzuiginstallatie.

groet, Peter
Groeten,

Peter

If you obey all the rules, you miss all the fun. (Catherine Hepburn)
FransvanNispen

Bericht door FransvanNispen »

Dat is weer gelijk een nadeel van de regelgeving.
Je ""moet"" een vuilwatertank inbouwen.
:oops: hij is vol, dus laten ze hem net voor de haven even per ongeluk leegfloepen...sta je daar te putsen :(

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
douane

Bericht door douane »

Casual schreef:
popeye schreef:Het water schijnt te schoon te zijn. Wat voedingsstoffen in het water is goed voor de palingstand hoorde ik laatst. Als er genoeg kunstmest en drollen het water in gaan wordt de gerookte paling misschien ook weer betaalbaar. :D

Groet, Jack.
Toch niet geweldig als je net je boot aan het wassen bent en er drijft een gehele inhoud van een vuilwatertank langs je boot zo de haven in :evil:
Dan ben je meteen klaar! Duurde minimaal 10 minuten voordat alles voorbij gedreven was. De wind stond ook nog een ongunstig.
Ik weet het niet zeker maar er kwam net een `cabinsloep` binnen en ik verdenk hem ervan dat hij de inhoud van tank kwijt moest.
Helaas niet te bewijzen.

groet, Peter
afzuig instalaite of niet hier lopen veel grote schepen de haven binnen die niet eens bij het afzuistation kunnen komen omdat het er altijd vol ligt die legen hun tanks ook als ze richting ijselmeer varen. kort om het is allemaal gewoon te gek voor woorden dit soort regeltjes die nergens op slaan.
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

Vroegâh zwommen wij in het vijfcentenbadje, een met steigers afgeschot stukje Nieuwe Diep bij het Merwedekanaal (Nu ARK). Op die steigers stonden kleedkotjes. Sommige van die kotjes hadden een gat in de vloer en dienden als plee. Op mooie zomerse, dus drukke vakantiedagen hoorde je dan ook om de haverklap: 'Badmeesteèèèr, drol!' Die kwam dan doodkalm met een schepnetje aanlopen om dat natuurprodukt geroutineerd tussen de zwemmers uit het water te vissen. En volgens mij had toen nog niemand last van allergie, maar dat kan ook een nostalgische idealisering zijn! :lol:
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
sailor wim

Bericht door sailor wim »

quichot schreef:Vroegâh zwommen wij in het vijfcentenbadje
Hoi Guido,
Inderdaad vroeger, maar voor vandaag een fijne dag gewenst. :D
Gr Wim.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

sailor wim schreef: Hoi Guido,
Inderdaad vroeger, maar voor vandaag een fijne dag gewenst. :D
Gr Wim.
Dank, dank!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Casual schreef: Duurde minimaal 10 minuten voordat alles voorbij gedreven was.

groet, Peter
10 hele minuten??
En dat op vakantie?
:mrgreen:

Maar vies is het wel.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Wij hebben op onze boot geen vuil watertank,maar gebruiken het boot toilet zo min mogelijk.Nou leggen wij tegenover een boot met wel een vuil watertank en die man heeft de idiote gewoonte om die tank in de haven te lozen,dan stinkt de hele haven,als je er dan wat van zegt krijg je als antwoord wat moet ik dan ik kan het nergens kwijt,want of de afzuiginstallatie's zijn zogenaamd kapot of ze zitten achter in een haven zodat er bijna niet bij te komen is.De haven eigenaren zien je liever niet want ze verdienen er niks aan, en hebben er alleen maar last van.Dit is type's weer zo'n wet waar niet over is na gedacht.Bovendien smullen de eenden van zo'n drolletje,het clocetpapier is veel erger,dit blijft allemaal vrij lang op de bodem liggen,wat je bij helder water bijv.op vinkenveen zo op de bodem ziet leggen.Het is allemaal een beetje gek want je afwaswater mag wel overboord,dit is veel schadelijker,hoe verzin je zo iets Gr René(De Stoere).
Klaver vier
wout.bij

Bericht door wout.bij »

hier in woudsend is het perfect geregeld, alles is er, een bilgewater station en een vuilwaterstation, maar als ik moet bilgen licht er altijd een ander voor die er uiteraard niks te zoeken heeft, maar er was verder geen plek dus gaan we hier maar liggen, ik word daar zo flauw van, en als je er wat van zegt kijken ze je onnozel aan, dan ga je er toch naast liggen, oke laten we dat dan maar doen, dan trek ik de overal aan en doe de handschoenen aan, als ik dan met die vieze vette slang bij hun over boord stap kijken ze alsof ze in de broek hebben gepoept :D :D :D
en ik heb geen vuilwateropvangiets, hoef ik ook niet want `varende monumenten`zijn daarvan uitgesloten, :D
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
popeye
Contacteer:

Bericht door popeye »

Het ging mij even niet om de (drollen in het water van de) planeet, maar om de paling! :wink:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Gesloten