Action spul prima

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Marie Christina

Re: Action spul prima

Bericht door Marie Christina »

Maasdijk.....
Tja, dan denk ik dat de Action toch dichterbij is. :)
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
wout.bij

Bericht door wout.bij »

het spul bij de action is van een gerenommeerd merk, alleen kom je er niet achter welk merk, misschien iets voor de serie van wouter klootwijk of de keuringsdienst van waren, als je bijv. de olie van de action neemt, denk je nou echt dat er op de maasvlakte een raffinaderij staat die tweederangs olie raffineert speciaal voor de aldi, action, enz, enz. ik dacht het niet, het gaat net als met de brandstof, er zijn een paar grote spelers die het spul raffineren, en deze verkopen het gewoon door aan anderen als bovengenoemd, en deze plakken er uiteraard een eigen etiketje op, of zou het anders zijn :?:
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Marie Christina

Ik ben denk dat het inderdaad anders is.

Het klopt uiteraard dat meneer Shell of meneer BP of, noem ze maar op, de olie maakt.
Alleen de olie waar (soms) meer dan vijf jaar research in zit gaat in de Shell vaatjes.
De "Hmm, dit is het net niet" olie die gedurende die research ontstaat gaat in de merkloze vaatjes die in de Aldi, Action en Gamma staan.

Ik moet opeens aan mijn middelbare schooltijd terugdenken, waar ik met vulpen schreef.
De inkt in de (best wel veel) duurdere Pelikaan patronen was toch van veel betere kwaliteit dan die in de Hema patronen.
Dit zag je vooral als het geschrevene een paar maanden oud was.

Kortom: m.i. voldoet en merkloos product wel, alleen het kán veel beter, betrouwbaarder.
En dat is dan het merkartikel.

Slechts mijn gedachten hierover, hoor.
Niet gebaseerd op enige info.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Vroeger had je in Hilversum een winkel die verkocht olie ,onder de naam Ham olie.Goedkope olie te gebruiken in zowel diesel als benzine motoren. Deze winkel heeft iedereen uitgedaagd om te bewijzen dat het een mindere olie was.Er is bij mijn weten nooit iemand geweest die dat heeft aan kunnen tonen.Zelf gebruik ik wel altijd merk olie,wat de motorfabrikant voorschrijft, of de vervanger daarvoor van een ander merk. In motor, koppeling en staartstuk allemaal olie van de zelfde fabrikant.Ik denk dat ik hem niet mag noemen, maar het bevalt prima.Gr (De Stoere).
Klaver vier
douane

Bericht door douane »

Iets heel anders dan waarom ik dus denk dat het ook allemaal wel wat mee valt, ik werk voor een koffie branderij in bolsward waar allehuismerken worden gemaakt.maar ook maken wij koffie voor D.E en is Smit & Dorlas ook van ons , dus het wereldje van de consument wordt best veel geromeld :!:
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

Ik heb een stage gelopen waarbij de ik etiketten van Slutol-motorolie af moest halen en daarna de etiketten van mijn stagebedrijf op moest plakken. Deze werd toch een stukje duurder verkocht en stond gewoon naast de Slutol :roll:

Zelfde met teak-cleaner, antivries, koelvloeistof enzovoorts. Ze hadden er daar wel een handje voor in ieder geval.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
wout.bij

Bericht door wout.bij »

en met olie is het echt niet anders.
de mens wil gewoon bedrogen worden, zelf als je de dingen zwart op wit kunt aantonen, dan nog zal er een hele grote categorie mensen zijn die aan hun eigen gedachtegang vast blijft houden, je ziet het overal, en dus ook hier op het forum bij de diverse onderwerpen, is eigenlijk ook helemaal niet erg, wand niets is de mens vreemd. :wink:
gr.wout
Marie Christina

Wellicht is dit waar, maar waar komt dat enorme prijsverschil dan vandaan?
Alleen maar door de marketing-, en verpakkingskosten?

Om terug te komen op de Hema:
Toen die nog elektrische spullen verkocht heb ik daar ooit een stofzuiger gekocht.
Is een jaar of 3 - 4 meegegaan.

De "Laat je niet in de steek" stofzuiger daarna (1,5 keer zo duur) is 15 jaar meegegaan.
Tosti-ijzer van een "Blokkermerk" 3 x kapot binnen de garantieperiode, bij de 3e keer een paar tientjes bijgelegd en die van dat merk dat aan "alles denkt": al vijf jaar oud.

Zie het verschil eens in verf van de bouwmarkt of die van gerenommeerde merken. Wat een verschil in verwerking en glansbehoud!

De mens wil bedrogen worden?
Ik denk dat dat te kort door de bocht is.
Ik denk dat er ook veel waars zit in: Alle waar is naar zijn geld.
Een laptop van de Aldi is goed, dat klopt, maar ook niet heel erg veel goedkoper dan eentje uit de computerzaak.

Zo heb ik nog wel meer voorbeelden.
Etab
Info: Eric Bakker
Schip: De Robbedoes
Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser
Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm
Bouwjaar: 1959
Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk
Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel)
Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1
Ligplaats: Uitgeest ZWVU

Bericht door Etab »

De reden dat bekende merken duurder zijn is vaak juist omdat ze bekend zijn.
Het bekend maken kost een behoorlijk bedrag. Ik heb ooit gehoord dat dit bij sommige automerken kan oplopen tot 50%!!!! van de verkoopprijs.
Dat zegt niet altijd wat over de kwaliteit.

En het olieververs verhaal is ook zo een gedachtengoed wat wij in ons hoofd geprent hebben gekregen van de olieboeren.
Er is al jaren geleden door de TU Delft bewezen dat een motor van een auto makkelijk soms zomaar 4 ton kan rijden op dezelfde olie.
Maar dat is ongunstig voor de olieboeren. Dus die maken deals met jouw dealer en die blijft stug volhouden dat jij steeds maar weer olie moet verversen.
Want het zou anders slecht zijn voor je motor en je bent je garantie kwijt.

Om nu per definitie te zeggen dat merk artikelen beter zijn en dat je daarom meer moet betalen is vaak (nee niet altijd) juist wat de grote merken ons willen laten denken.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
wout.bij

Bericht door wout.bij »

marie christina
o, voorbeelden te over,doch die fladderen ook alle kanten op, wij hadden een wasdroger van 25 jaren jong toen deze na een diepe zucht ons vaarwel zei, dus wij moesten wederom zo een bosch apparaat hebben want deze waren super, tot na 3/4 jaar deze dus de geest gaf, gelukkig in de garantie maar toch.

en het is zo er geschreven word, 3ton op een paar liter olie klopt helemaal, maar waarom word dit dan ieder jaar door de meerderheid van de bevolking ververst, juist omdat de olieboer=geld/macht het voorschrijft met inderdaad 5 jarige studies.

laat je niets wijsmaken.
gr.wout
Marie Christina

wout.bij schreef:marie christina
.

laat je niets wijsmaken.
gr.wout
Door jullie niet, of door de olieboeren, niet?
:lol:
wout.bij

Bericht door wout.bij »

houwen zo. :mrgreen:
meester
Contacteer:

Bericht door meester »

Het mooie van olie is dat de kwaliteit bepaald wordt door de dopes. Ik heb wel eens een ingenieur van Shell horen vertellen dat slaolie het beste smeert (vraag het maar aan de bakker) maar dat het helaas neerslaant en aangroeit. Maar waar gebruiken we die olie voor? de meeste motoren die jullie hebben draaien zijn maximaal uit de jaren 60. ik durf te stellen dat de slechtste kwaliteit olie van nu nog steeds beter is dan de beste uit die tijd. Geen probleem dus?
Persoonlijk vind ik van wel. De goedkope olie heeft meestal onvoldoende Extra Pressure dope. Ik kon het aan mijn Daf horen of ik shell marina of Aldi in het carter had. de goedkope olie is wel goed maar niet voor een zwaarbelast hogedrukdiesel. lichte diesel motoren gaat prima maar bij grotere diesels opletten of er EP dope in zit. En verversen? ik doe het niet zo vaak. eens in de twee jaar vind ik ruim voldoende. wanneer je je olie ververst is belangrijker dan hoe vaak. vorige week op de haven zijn mensen stationair de motor aan het warm draaien en versen dan de olie. door de snelle afkoeling naderhand condenseert er allemaal vocht op de wand en komt er water in de verse olie. doe dat gewoon als het warm is AUB en start je motor na het vaarseizoen niet meer.
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Plaats reactie