Ik ben zo stom geweest om het brandstofpompje (een spoeltje) te testen terwijl de brandstofleidingen niet aangesloten waren. Het spoeltje deed het, en hoe; Allerlei piepkleine plaatjes en veertjes sprongen door de kamer. Nu het probleem hoe het weer in elkaar gezet moet worden. Een nieuw pompje van € 200,- word te gek. Heeft er iemand een documentje waarin een dergelijk pompje beschreven staat? Uiteraard heb ik al gegoogled.
Gr.
Erik
Wallas hetelucht kachel
Moderators: sailor wim, frank
Re: Wallas hetelucht kachel
heb je een foto van het pompje, ik heb er ook nog 1 liggen, maar er zijn verschillende soorten volgens mij.
gr.wout
gr.wout
als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Dit documentje was ik al tegengekomen; http://www.wallas.fi/contentlibrary/PDF ... s_kuva.pdf Inderdaad zijn er 5 typen pompjes.
De mijne is dit type;

Een tekening van het inwendige of een tweedehand pompje zou fijn zijn. Inwendig zitten er nogal wat plaatjes, veertjes, afdichtingen en een naaldje.
Gr.
Erik
De mijne is dit type;

Een tekening van het inwendige of een tweedehand pompje zou fijn zijn. Inwendig zitten er nogal wat plaatjes, veertjes, afdichtingen en een naaldje.
Gr.
Erik
Na 5x in de kachel schroeven, eruit schroeven, pompje anders in elkaar zetten, in de kachel schroeven etc. is het gelukt, de kachel doet het weer. Een hoop getob dus. Een reservepompje zou fijn zijn, dus als iemand nog iets dergelijks heeft liggen......
Gr.
Erik
Gr.
Erik