Schroef in spanbanden gehangen. Heb wel een poelie trekker alleen niet voor dit formaat.
Nu eerst kijken of we een bestaande kunnen ombouwen en anders eentje huren.

Moderators: sailor wim, frank
als je hem in zijn vrij zet heb je hoegenaamd (ondanks de stabilisatie plaat) haast geen roer werking , je moet echter wel effe flink zwengelen!paul schreef:Hallo ff en vraagje.
Als je met zo n schottel aan het varen bent en je moet in eens vol achteruit.
Wat gebeurt er dan zoal,zit er een rem op de schroef?
Als je 90 graden roer geef,maak je dan toch een lelijke slinger of zie ik dat verkeerd.
gr Paul
Zoals voorgangers al melden, gas terug als een "debiel"paul schreef:Hallo ff en vraagje.
Als je met zo n schottel aan het varen bent en je moet in eens vol achteruit.
Wat gebeurt er dan zoal,zit er een rem op de schroef?
Als je 90 graden roer geef,maak je dan toch een lelijke slinger of zie ik dat verkeerd.
gr Paul
Die kettingtakel mag (van mij mag je alles) niet op spanning blijven staan. Je kan de schottel met een paar spanbanden of iets dergelijks borgen en dan de spanning van de takel afhalen. Veiligsambeek schreef: Dus het is nog een beetje behelpen. Zo’n handlier die ik gebruik is ook niet echt aan te raden. (i.v.m. veiligheid)
Als de boel knapt en je zit er tussen, ben je wel geplet.![]()
Nee, tot zover ik weet is het niet per se nodig de schottel te kantelen. Ik denk als je de schottel goed pakt met een heftruck / kraan, dat je hem er zo uit kunt lichten.De Stoere schreef:Terpstra misschien een domme vraag,moet de schottel altijd eerst gekanteld,kan hij niet gewoon recht naar achter er uit.Gr René (De Stoere).