Even een voorstelrondje mijnerzijds leek me wel gepast na aanmelding op het forum en tevens een mooie gelegenheid om onze nieuwe trots te presenteren.
Om met mezelf te beginnen; Ik ben beginnend kalend hoorde ik gisteren, 2 koters en een vriendin die met mij op een boot wil gaan wonen.
Nu was die wens, onafhankelijk van elkaar, al heel lang bij ons aanwezig, dus dat, èn het feit dat het dus geen midlifecrisisactie is, scheelt vermoedelijk een hoop gedonder.

Sinds begin dit jaar een boot èn een plek met woonvergunning gevonden, dus het feest kan beginnen. Het moest een varend zeilschip worden, maar geen platbodem want die vinden (vonden) wij lelijk. Het is geworden: een platbodem! een hoogaars van ruim 18m.
Zoals je aan de waterlijn kunt zien, mist er binnen nog het een en ander. De hele boel moet namelijk nog geïnstalleerd en ingetimmerd worden. De motor ligt er al wel in. Een gereviseerde Gardner 6LW, geen slechte heb ik me laten vertellen.
kombuisgedeelte
vooronder
Nog genoeg te doen dus en ik hoop af en toe hier aan te mogen kloppen om wat kennis en tips te vergaren, jullie te amuseren met mijn blunders of gewoon op de hoogte te houden van de voortgang als jullie dat leuk vinden. Een complete leek ben ik niet, maar het is wel even wat anders dan een plakhouten zeilbootje van 6,5 m (ons andere bootje). Okay, ik heb vroeger ook een tijdje op een schip van 40m gewoond, maar die was niet van mij, dus dat telt niet.
Groet,