Ik ben 45 jaar,getrouwd met Joke en woon in IJmuiden.
Ik ben mijn hele leven al botengek en dat resulteerde in een aankoop van een opknapper nl een 10,5 mtr lange Beenhakker AK uit 1970.
Deze ligt momenteel in een haven aan de Westeinderplas,in afwachting voor een plek in Jachthaven IJmond.
Mijn vrouw te kunnen overtuigen van mijn snelle en op gevoel goede aankoop was één van de moeilijkste dingen uit mijn leven.("Ik ken je Willem,dan ben je nooit meer thuis")
Ik beloofde uiteraard dat dat niet ging gebeuren...en dat gaat momenteel goed.
En na een vakantie met mijn vaders Kempalakruizer is mijn vrouw ook eindelijk om. We hebben het met zijn zessen (4 kids uit eerdere huwelijken) heerlijk gehad.
Net als Etab zal ik ,vragenvurend op dit forum,mijn project proberen te voltooien.
Want,na wat uurtjes hier te hebben doorgebracht,ben ik van mening dat er een schat aan info is te vinden op dit forum.
De grootschalige projecten die hier gedeeld worden oogsten bij mij enorme bewondering.Geweldig om te zien als liefhebber.
En dit alles in een hele prettige sfeer,en daar hou ik van.
Nu mijn boot:
Ik heb het gekocht als zijnde Beenhakker AK kotter,gebouwd in 1970,met een DAF575 als voortstuwing.
Op internet is weinig te vinden over de Beenhakkerwerf te Kinderdijk.
Wel weet ik dat Beenhakker de ontwerper is van de zeilvletten die gebruikt worden bij veel zeekadetkorpsen.
Volgens mij is de werf failliet en zijn,door brand, vele bouwtekeningen verloren gegaan.
Via google heb ik vele Beenhakkerschepen kunnen vinden...maar helaas niet één afbeelding die lijkt op mijn schip.
Hopelijk gaat er bij één van u een lampje branden bij de foto's.

De achterkajuit is heel onpraktish gemaakt,mijn doel is een open kuip.met mooie deurtjes.
Ik heb wat "gephotoshopped" en ik hoop dat dit het ooit gaat worden.

Ik hoop in de toekomst jullie op de hoogte te houden van de voorderingen van mijn project Beenhakker AK.
Vriendelijke groeten,
Willem Bakker