Aankoop Dolfijn/hachi
Moderators: sailor wim, frank
-
- Info: Luxe motor Iris
ligplaats Amsterdam
werf J. Th. Wilmink & co, Winschoterdiep, (Gideon) Groningen.
28.03 x 5.06 x 1.00 m
Daf 575 met turbo 120 PK
ZF electro magnetische keerkoppeling
Re: Aankoop Dolfijn/hachi
prachtig bootje, mooie lijn en bijpassende opbouw.
Veel plezier er mee!
Veel plezier er mee!
weer een mooie uitdaging !
;-D
het houdt een mens bezig he ...
veel klus en vooral vaarplezier !!!
groetjes, Dirk
;-D
het houdt een mens bezig he ...
veel klus en vooral vaarplezier !!!
groetjes, Dirk
Heel mooi bootje, jij zit vioorlopig weer onder de pannen 

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
En 'dat gaat niet' bestaat niet
vandaag zijn we naar onze nieuwe aanwinst gegaan motor starten. voor het eerst in twee jaar en 4 maanden
https://youtu.be/JqxfIRhfNSQ
https://youtu.be/Cm1sMIJAdts
loopt als een zonnetje
woensdag gaat de boot met bolt uit drachten op transport van kerkdriel naar makkum
onder begeleiding van me zelf
https://youtu.be/JqxfIRhfNSQ
https://youtu.be/Cm1sMIJAdts
loopt als een zonnetje

woensdag gaat de boot met bolt uit drachten op transport van kerkdriel naar makkum
onder begeleiding van me zelf

-
Gaan met die banaan,veel plezier er mee douane
Gr René ( Klaver vier )
Gr René ( Klaver vier )
Klaver vier
dankje reneDe Stoere schreef:Gaan met die banaan,veel plezier er mee douane
Gr René ( Klaver vier )
weet jij toevallig hoeveel liter diesel er in die tank gaat ? zit in de V vorm romp
-
Ik had een kleinere schottelboot een 10.80 m ,daar ging in de kiel 700 liter
Ik heb de tank een keer helemaal leeggehaald i.v.m.vervuiling,er kwam een halve karcher waterzuiger blubber uit nadat ik het meeste er al uitgekrabt had.
Bij mij zaten er drie mangaten in.
Ik weet niet van welk jaar jouw schip is,maar je kan er zeker van zijn dat de tank sterk is vervuild,onze boot was van 1971.
Wij kregen problemen op war ruwer water,toen de boot flink op en neer ging kwam het vuil in de filters.
Gelukkig zaten er heel goeie filters op,maar als je motor uitvalt op ruw water is geen pretje,schijt 7 kleuren stront.
Het zijn op zich goeie boten,maar als ze wat ouder worden zit er heel veel onderhoud aan.
Gr René ( Klaver vier)
Ik heb de tank een keer helemaal leeggehaald i.v.m.vervuiling,er kwam een halve karcher waterzuiger blubber uit nadat ik het meeste er al uitgekrabt had.
Bij mij zaten er drie mangaten in.
Ik weet niet van welk jaar jouw schip is,maar je kan er zeker van zijn dat de tank sterk is vervuild,onze boot was van 1971.
Wij kregen problemen op war ruwer water,toen de boot flink op en neer ging kwam het vuil in de filters.
Gelukkig zaten er heel goeie filters op,maar als je motor uitvalt op ruw water is geen pretje,schijt 7 kleuren stront.
Het zijn op zich goeie boten,maar als ze wat ouder worden zit er heel veel onderhoud aan.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Hoe weet je dat? Wanneer ik zo'n schip te koop zou zetten zou ik toch eerst wel even willen weten of de motor het wel doet, en een beetje vlot wil starten!douane schreef:motor starten. voor het eerst in twee jaar en 4 maanden
Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
http://www.staverse-jol-aimee.nl/
Dolfijn, ben ik ook weleens bij wezen kijken een jaar of 2 terug, toen speelde de russische koper al, dat zal wel kloppen dan.
Volgens mij ligt er een GM 8v53 in, zie ook bij verkochte boten van bstdintelsas. Een 8v53 is 6900cc een 8v71 is 9300cc. Als ik mijn 8v71 koud start, zie je ff niks meer, na 2 minuten is de rook weg. Ik denk dat wij vergelijkbare schepen hebben, 14,95m en ik heb bouwjaar 1962.
Ik heb dolfijn voorbij laten gaan omdat er voor mij teveel interieurwerk in zat, ik zou dat allemaal moeten laten doen en dat is kostbaar, maar een handige harry heeft er een mooi schip aan. Mijn tank is overigens 1200ltr, deze is vorig jaar gereinigd.
Veel,plezier ermee, groet arjen
Volgens mij ligt er een GM 8v53 in, zie ook bij verkochte boten van bstdintelsas. Een 8v53 is 6900cc een 8v71 is 9300cc. Als ik mijn 8v71 koud start, zie je ff niks meer, na 2 minuten is de rook weg. Ik denk dat wij vergelijkbare schepen hebben, 14,95m en ik heb bouwjaar 1962.
Ik heb dolfijn voorbij laten gaan omdat er voor mij teveel interieurwerk in zat, ik zou dat allemaal moeten laten doen en dat is kostbaar, maar een handige harry heeft er een mooi schip aan. Mijn tank is overigens 1200ltr, deze is vorig jaar gereinigd.
De verkoper is een soort makelaarpopeye schreef:Hoe weet je dat? Wanneer ik zo'n schip te koop zou zetten zou ik toch eerst wel even willen weten of de motor het wel doet, en een beetje vlot wil starten!douane schreef:motor starten. voor het eerst in twee jaar en 4 maanden
Groet, Jack.

dus ga er vanuit dat het de eerste keer was misschien heel naïef van me.

adriaanT schreef:Dolfijn, ben ik ook weleens bij wezen kijken een jaar of 2 terug, toen speelde de russische koper al, dat zal wel kloppen dan.
ja dat van die Russische koper, dat maakte me wel beetje argwanend, dus heb brand merk en zo even laten controleren. dat van die motor ga ik nog na als ik hem ga schoonmaken je kan nu de info niet goed lezen. maar toen die starte was er geen rook te zien

ok de diesel tank zit overigens vol hebben we gister geconstateerd

Laatst gewijzigd door douane op zo 04 dec 2016 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mooi meegenomen een vollle tank,bij mij zat op het middelst mangat een plug met daar een soort duimstok aan waarmee je gewoon de brandstof kon peilen,er zat ook nog een branstofmeter op het dashbord maar die was minder naukeurig.
Ik hoop dat je gelijk hebt dat hij 1.10m steekt,de onze stak 1,45m maar daar zat een srp 100 onder.
Dat diepe steken was één van de rede waarom wij de boot weggedaan hebben,hij vaarde overigens uitstekend
Gr René ( Klaver vier)
Ps ik weet niet wie de naam heeft verandert, maar heel erg bedankt.
Ik hoop dat je gelijk hebt dat hij 1.10m steekt,de onze stak 1,45m maar daar zat een srp 100 onder.
Dat diepe steken was één van de rede waarom wij de boot weggedaan hebben,hij vaarde overigens uitstekend
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
bij mij zit in de machine kamer een mangat met schroefdop met inderdaad ook een peilstok er aan wat mij opviel bij deze schottel is dat de schottel zelf een stuk hoger zit dan als ik naar me oude kijkKlaver vier schreef:Mooi meegenomen een vollle tank,bij mij zat op het middelst mangat een plug met daar een soort duimstok aan waarmee je gewoon de brandstof kon peilen,er zat ook nog een branstofmeter op het dashbord maar die was minder naukeurig.
Gr René ( Klaver vier)

ik moet nog even uit vogelen welke type schottel ik er onder heb. heb nu in iedergeval een 4 blads schroef in plaats van de oude drie blads
-
Ik had ook een vierbladschroef met een doorsnede van 72 cm,daardoor krijg je natuurlijk ook gauw meer diepgang.
Ik blijf je volgen,ik vindt het altijd nog leuk die schottelboten.
Gr René ( Klaver vier)
Ik blijf je volgen,ik vindt het altijd nog leuk die schottelboten.
Gr René ( Klaver vier)
Klaver vier
Denk dat er een SRP100 onder zit bij Dolfijn. Dat is bij de meeste schottels met enkele motor.douane schreef:bij mij zit in de machine kamer een mangat met schroefdop met inderdaad ook een peilstok er aan wat mij opviel bij deze schottel is dat de schottel zelf een stuk hoger zit dan als ik naar me oude kijkKlaver vier schreef: Ik hoop dat je gelijk hebt dat hij 1.10m steekt,de onze stak 1,45m maar daar zat een srp 100 onder.
Dat diepe steken was één van de rede waarom wij de boot weggedaan hebben,hij vaarde overigens uitstekenddus ik denk dat die daar zijn voordeel uit haalt. ( er zit gelukkig wel een diepte meter op)
ik moet nog even uit vogelen welke type schottel ik er onder heb. heb nu in iedergeval een 4 blads schroef in plaats van de oude drie blads
Die heb ik er ook aan hangen met een 4 blads doorsnede +/- 760mm.
Waarschijnlijk zal de Dolfijn +/- 1.10 en 1.20 diep liggen. Lengte boot 15mtr. (even afgerond) Dus een stukje
langer dan die van jou was René. Komt weer ten goede van het achterop hangend gewicht. (denk ik)
Eelke, ik heb aan achterzijde stuurboord kont een peil streep zitten met daarop getal 120. Mijn diepgang.

Ik lig met de onderste rand net boven of net onder op de waterlijn. (afhankelijk van brandstof en watertank vulling.
(2x +/- 800L)
Ik blijf dus ongeveer 10 cm hoger liggen dan de 1.20 diepgang peil.
Dat zit ook aan stuurboord voorzijde.
groet Terpstra / SAMBEEK
mijn boot van 14,95 mtr heeft ook een SRP 100 en steekt ca. 120 cm. Op de oude advertentie bij bstdintelsas stond de dolfijn omschreven met een SRP 100, daar kun je wel van uitgaan.