Het benodigde materiaal

De hoeken wou ik rond hebben dus heb ik daar een stuk rvs pijp voor in vier stukken geslepen

Ik moest vier ronde stukjes hebben om de randen af te werken hier eerst een gat voor geboord
Dat duurt wel even langzaam draaien en koelen met boorolie

Nog ff vastlassen

Even passen dat gaat goed ik had de bodem even tijdelijk gehecht om haaks te blijven deze gaat er nu weer uit om op de boot het gat af te tekenen

Het zagen van het gat ging prima met de decoupeerzaag ik ben wel even uit de haven en voor anker gegaan om te voorkomen dat er zaagsel op andere boten terecht zou komen
De valpijp had ik onderdeks al op de juiste hoogte afgezaagt (met de hand

)

De bak zonder bodem past nu kan ik meten waar het gat voor de valpijp precies moet komen

Thuis weer verder met de bodem eerst alle benodigde gaten geboord en toen alles afgelast

Het past daarna rondom afgelast het dunne pijpje is om te spoelen als ik het anker binnenhaal zo krijg ik minder rommel in de kettingbak

Het laswerk klaar ik heb m daarna in de witte ep primer gezet en afgelakt
Daarna de lier gemonteerd en aangesloten
De bediening zit ook in de bak
De walstroomaansluiting afgemonteerd dit bevalt super ik kan nu binnen omschakelen met een keuzeschakelaar achter of voor
En inmiddels al volop gebruik gemaakt van de lier het bevalt super

Ik zal van het eindresultaat nog een foto maken
Groet
Dirk