Pino heeft nog 17 ramen waar het rubbers gebruikt worden om het glas vast te houden. Dat geeft veel zwarte strepen. Eens kijken of het een beetje schoon te maken is.
Zo ziet het eruit bij de start:
Ingesmeerd met groene zeep:
Boenen met borstel:
Afgepoeld en ingesmeerd met vaseline.
Ik zit even je labelkunsten te bekijken en mij staat ook nog zo'n klusje te wachten. Had ineens een brain wave: zou het werken om een label te printen en hier een transparantje krimpkous overheen te doen? Iemand dit geprobeerd toevallig?
Ik ben een beetje bang dat labels op zo'n tie-wrap dingetje los gaan laten op het bootje wat ik moet gaan doen i.v.m. vocht e.d. ( behalve als het labeltje eraf moet, dan is het er wss niet af te krijgen )
Ik heb op een hopper gewerkt waar ik samen met de elec een paar van die dingen geplaatst heb aan een paar kabels die in weer en wind aan dek zaten.
Toen ik een jaartje of 10 van die boot af ging was er nog niks aan te zien.
Wel goed laten krimpen, zodat er geen water in kan komen.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Ivm het verkrijten van de verf die nog van voor 2011 is gaat de Pino de kant op. Het onderwaterschip is als eerste aan de beurt:
Verder wordt ook het dakluik vervangen. Het oude plastic van den ouden luik heb ik er zelf uitgehaald:
Deze maat is natuurlijk niet meer te koop. Met een houten lijstje past er een gewoon Allpa luik in. Daar wordt nu aangewerkt.