Goedenavond allen,
Beloofd is beloofd hierbij het vervolg: het onderstel van mijn WC staat weer in elkaar met (alweer) een verrassing : bij het demonteren trof ik een afgebroken stukje plastic aan in het mechaniek van het afsluiten voor water van buiten

.
Na de tekening opgezocht te hebben op WWW heb ik dit deeltje tezamen met een revisie-setje besteld en vandaag gepoogd het weer in elkaar te knutselen.
Dat knutselen ging wel redelijk al is het voor mijn stijve, deels gevoelloze en pijnlijke (sommige) vingers best een uitdaging om kleine, gladde ( vaseline gesmeerd

) kunststof deeltjes in bijna onmogelijke hoekjes te friemelen, maar het is me gelukt

.
Nadat alles op de plek zat waar ik het aangetroffen had en het kapotte deel vervangen door een steviger exemplaar(-tje), bleek het mechaniek om de kleppen te openen/sluiten niet te werken

.
Dus met frisse tegenzin alles weer uit elkaar gepeuterd en nog een keer alles gecheckt, maar alles zat waar het hoorde te zitten en zo ik het gevonden had, alleen kon ik niet begrijpen waarom het niet werkte.
Op een meer duidelijke tekening van het geheel zag ik wat er mis was nl. de as waarop de nokken zitten om de kleppen te sluiten en te openen zat achterstevoren, wat ook het gebroken deel verklaarde was EN waardoor ook de delen die er aan zitten aan de verkeerde kant van de kast zaten
Opnieuw luidkeels enige wensen omtrent de gezondheidstoestand van de pipo die me nu wel vaak genoeg "verrast" heeft
geuit, heb ik een en ander rechtgezet en nu werkt het allemaal met bijna geen weerstand en de juiste afsluiting waar zo`n Sealock voor gemaakt is.
Dus nu fluks aan de timmer in de toiletruimte zodat het "gemak" weer geïnstalleerd kan worden
Oh ja nog EEN dingetje: de firma die de onderdelen levert, heeft ook afdekdopjes voor de bouten van de voet: ik dacht dat die 5,60 euri voor een setje waren maar bij navraag bleek dat deze prijs PER STUK is, voor een schijfje plastic met een ringetje er onderaan

.
DAT hebben we dus maar NIET gedaan ( "watersportjuwelier" kwam in mijn gedachten

)
wordt vervolgd, groet Ad