Gisteren was ik weer eens aan boord van TADI en op een moment kwam ik uit de MK en op het steiger stond een meneer, die complimenteus was over mijn scheepje : "mooi bootje meneer, slepertje geweest"?

Ikke : " ja, iets van 40 jaar maar echt als een sleper gebouwd, daar zijn de geleerden het niet over eens"

Hij: "wat voor motor staat erin, de originele"?
Ikke: " nee, een DAF 475 van 1963".
Hij: "oh dan is de haven blauw als die aan de gang gaat zeker"?

Ikke: " valt erg mee hoor, ik draai 50/50 diesel en GTL en dat gaat prima" .
Hij: "daar geloof ik niks van, dan heb je de brandstofdruk naar boven de 200 bar gedraaid zeker"?

Ikke: "nee hoor, originele drukken, gewoon zo het hoort".
Hij weer: "geloof ik niet, een DAF moet roken anders is hij stuk"

Ikke: "Ga je gasmasker dan maar halen, doen we hem even aan de gang".

En toen heb ik dit fotootje gemaakt:

Dit is een foto van een steenkoude DAF 475 uit 1963, net gestart, onder de stootwil zit de watergekoelde uitlaat, zie rimpeltjes op het water ( net even geen water uit de pijp bij de foto


Tijd om het sprookje de wereld uit te helpen ???? Of gaat Brussel dat regelen voor "ons"

Wordt vervolgd, groet Ad
