Nieuwe hoofdmotor...elektrische aandrijving.
Moderators: sailor wim, frank
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 01 dec 2007 10:55
- Locatie: Alkmaar
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Bedankt! dat hoop ik ook...FKZ schreef:Gefeliciteerd hopelijk blijft alles nu lang en bedrijfszeker werken.
Nog niet, alleen dat bij 60% vermogen (45 kW) met onze sloep ernaast (remt dus af) we 12 km/h gingen, ik hoop vrijvarend vol gas 14 a 15 km/h te lopen, maar dat zal nog spannend worden. de verplichtte 13 km/h moet wel lukken.Heb je ook gegevens van het aantal KW bij welke snelheid etc?
- Richard van den Berg
- Berichten: 698
- Lid geworden op: vr 30 nov 2007 23:08
- Locatie: Rustenburg
- Info: Hanzesloep 880
Ontwerp: Kees Kornaat - Contacteer:
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 01 dec 2007 10:55
- Locatie: Alkmaar
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Deutz ging 12 km/h vrij varend. Maar blijft vreemd want die deed 560 toeren met dezelfde schroef...komende dagen nog eens checken met andere gps (12 km/h met sloep was met gps op telefoon).FKZ schreef:Denk dat je zondersloep al de 13 km/h aantikt. 13 km had je met die oude deutz nooit gehaald!
Heb je ook ergens inzicht in je verliezen electromotor etc?
De electromotor heeft op nominaal vermogen een rendement van zo'n 95%, de regelaar 98%. Ik heb helaas geen waardes bij lagere vermogens.
vanaf mijn avondligplaats in Dokkum: gefeliciteerd.
ik denk dat je harder moet lopen dan die 13km/u maar dat heeft veel te maken met je schroef. ik denk dat je meer spoed nodig hebt bij dit hogere toerental. en misschien iets minder diameter. een zgn speedschroef.
maar jammer dat ik jullie niet tegenkom. wij gaan morgen weer de wadden op
ik denk dat je harder moet lopen dan die 13km/u maar dat heeft veel te maken met je schroef. ik denk dat je meer spoed nodig hebt bij dit hogere toerental. en misschien iets minder diameter. een zgn speedschroef.
maar jammer dat ik jullie niet tegenkom. wij gaan morgen weer de wadden op
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
-
- Berichten: 857
- Lid geworden op: za 01 dec 2007 10:55
- Locatie: Alkmaar
- Info: Oving1
Motorscheepje 1914
26,4 x 4,7m
Diesel elektrisch, Cummins 5.9bt / Stamford generator 85kvA / ABB frequentieregelaar / LS 75kW 6p elektromotor
Druk aan het verbouwen tot varend woonschip. - Contacteer:
Kleine update:
Boot heeft van Uitgeest naar Roermond en terug geen enkel probleem gegeven! nu zo'n 70 draai uren gehad totaal
http://www.youtube.com/watch?v=ve5ROtHNzaA
http://www.youtube.com/watch?v=Lid-xMq8lSo
http://boekel.nu/foto/10/2010-08%20nawaka/
Boot heeft van Uitgeest naar Roermond en terug geen enkel probleem gegeven! nu zo'n 70 draai uren gehad totaal

http://www.youtube.com/watch?v=ve5ROtHNzaA
http://www.youtube.com/watch?v=Lid-xMq8lSo
http://boekel.nu/foto/10/2010-08%20nawaka/
- KarelE
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: za 22 dec 2007 19:04
- Locatie: Ouderkerk aan den IJssel
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
Mooie filmpjes Daniel! Dat moet een machtig mooi gevoel gegeven hebben, zo varen met deze zelfgebouwde aandrijving. En dan ook nog de Mslb Klapband erbij! (heeft Martin die al in de archieven van de BASM opgenomen?) Echt eer van al je werk, gefeliciteerd.Boekel schreef:Kleine update:
Boot heeft van Uitgeest naar Roermond en terug geen enkel probleem gegeven! nu zo'n 70 draai uren gehad totaal
Carel-Jan
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
Wow....., GEWELDIG. Met je eigen wachtschip, slb en sloep naar het NAWAKA!
Sweet memories!
Sweet memories!
Info over ex-reddingboten / reddingmonumenten / ex-mrb Dorus Rijkers (1923) / Opa Dorus Rijkers : www.dorusrijkers.nl