weer een verrassing

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Plaats reactie
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Re: weer een verrassing

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag allen, vandaag weer een eindje aan de vonkenfabriek geknutseld, ik was bij thuiskomst toch wel nieuwsgierig of er reacties zouden zijn :P , en zie daar :wink:
@ Ruud ik kan niet fotoshoppen :oops: @Terpstra je kan naar je scheepje kijken, man, wat ziet dat er netjes uit.
Gezien de reacties hier en in de haven en mijn eigen idee (antraciet) lijkt het toch wel de zwarte kant op te gaan, wat in een dorp als Stavenisse misschien OOK nog wat gedoogpunten oplevert :lol:
En tenslotte: mooi zwart is niet lelijk, toch?
Ik ga zoeken naar een mooie donkere antraciet-kleur die zijde-glanzend is EN niet verkleurt als het nat word, OF zijdeglans zwart en dan bovendeks de randen zoals ze nu zijn: hoogglans zwart,wat rood is op de foto is al Bordeaux ( begin November :lol:) en de roefjes en stuurhut wit/creme met heeeel lichtgrijze daken en lichtgrijze dekken voor de "jacht-beleving" .
Tenslotte is het maar verf en A: ik schilder graag :roll: en B: als de basis goed is is de kleur zo vervangen.
Iedereen bedankt voor het meedenken/raadgeven en als altijd: wordt vervolgt, groet Ad :mrgreen:
mijn schip is als een gat in het water , waar ik al mijn geld ingooi :(
Arrejoan
Info: Bouwjaar+/- 1940. Ze heet TADI 3. ooit een werkschip-werfsleper 12x3x1,2 mtr DAF 475 85pk (1963)

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen,even een paar plaatjes van "het project":
Afbeelding
machinekamer schilderen na schoonmaak en roestbehandeling :(
Afbeelding
gelukt! :D
Afbeelding
multi-color waterpomp was lek, hoezo leiding codering?? :wink:
Afbeelding
potdekseltjes beitsen. :P
Afbeelding
mast verlengd, 15x gelakt, opnieuw bedraad, teruggezet oogt een stukkie beter :wink:
Afbeelding
op mijn rug liggend een foto gemaakt van de vonkenfabriek in wording :lol:
wordt weer vervolgt, groet Ad :mrgreen:
Peter-J

Bericht door Peter-J »

ziet er keurig uit! wordt een mooi schip! ik zou de kleuren zo houden als nu. past perfect vind ikzelf. dat antraciet lijkt mij ook mooi!
heb je een prachtig verhaal, probeert er iemand anders een touw aan vast te knopen....... :lol:
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

goedenavond allen, @ Peter-J dank voor het steuntje in de rug :P. De kleuren passen er inderdaad wel bij maar ik wil de (weinige) aanwezige roest weghalen en aangezien er overheen geschilderd is :cry: gaat OOK de verf eraf, plaatselijk, maar toch.
Omdat de verf-soort/kleurnummers niet meer te achterhalen zijn moet bijna alles toch opnieuw dus is het ook het moment om over kleurstelling na te denken.
reacties blijven welkom, wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, na een lange stilte weer maar eens een update over TADI 3.We schrijven vrijdag: een tijd van lichamelijke problemen weer achter de rug dus vol goede moed naar de haven om eindelijk eens wat aan de TADI te knutselen
daar aangekomen was het mooi weer,windje en zon redelijke temperatuur dus dacht ik: lekker een eindje schilderen het bordeauxrood van de stuurhut en de boeiing moest nog een laagje, bijna allemaal staand werk, dus gaan met die banaan :).
lang verhaal kort: wat ik wou verven is gedaan, moest even een boodschap doen en een plensbui heeft de helft van mijn werk verkloot :twisted: ,het al ook eens meezitten :x .
morgen gaan we er weer heen en als het mooi weer is (zoals belooft) proberen het te herstellen/af te maken, word vervolgt, groet Ad :mrgreen:
sambeek

Bericht door sambeek »

Je moet ook helemaal niet met een banaan schilderen. :) :D
Morgen is het droog. Tenminsten in het midden van het land wel. :mrgreen:
groet Terpstra / SAMBEEK
paure nesci

Bericht door paure nesci »

Gelukkig is t onder mijn afdak ook droog, :D :roll:
ben de laatste hand aan t leggen, nog wat schilderwerk, nog wat electra, nog wat timmerwerk, en er komt vanzelf nog wat meer werk bij...... 8)
ik probeer volgend weekend de plomp in te gaan dus dat wordt nog ff stevig aanpoten !
suk6 morgen , ( ff naar boven kijken en Jan Pelleboer vragen of ie t ff droog wil houden....):mrgreen:
gr Do
Believe me, my young friend, there is nothing-absolutely nothing-half so much worth doing as simply messing about in boats.....
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag allen,@ Terpstra: dank je wel dan weet ik wat er mis gegaan is :P. @ Do: Ik lig nog in de plomp, en mij programma ziet er zoals het jouwe uit: timmerwerk, schilderwerk, electrawerk, leidingwerk, werk,werk,werk werk en dan nog de verassingen uit de titel van dit breiwerk :mrgreen: .
Vandaag weer een lekker stukje gekleurd (TADI en IK :wink:) mijn vrijdagcatastrofe is weer heel en dus als het nog even zo lekker blijft waaien en de zon me niet in de steek laat ZOU het erop moeten blijven zitten :lol: .
toen ik net van boord ging was de handel al stofdroog dus ik denk dat de avondvochtigheid geen invloed gaat hebben.
word vervolgd, groet Ad :mrgreen:
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedemiddag,allen. gisteren weer eens aan de TADI toegekomen, het pijpje dat als potdeksel op de bakdek-boeiing gelast, begint alergies te worden voor het zout in onze Zeeuwse lucht en begon een bruine uitslag te ontwikkelen :( .
Onderzoek wees uit dat voor mijn tijd putroest niet behandeld is geworden maar weggeplamuurd, lassen gewoon overgeschilderd (NA het roesten) :twisted: .
Dus: stroom er heen gebracht, de Perago in de tol en gaan met die, sorry Sambeek, banaan :P
Windje de goede kant op, geen volk in de haven , zelfs de vier ( 4 !!!) keer overgevlogen milieupolitie vond het wel goed gaan :lol:
En eerlijk is eerlijk: de meeste bende zit in mijn stofzuiger en in mijn haar :)
Wat werkt dat "roterende stralen" lekker zeker in zo`n randje tussen plat en rond, als je eenmaal bezig bent is de handel kaal voor je er erg in hebt :wink: ook een stukje extra voor de zekerheid is niet echt een probleem.
Na de Perago even met een droge korrel 80 erop en het metaal is ,na ontvetten, schilder klaar het zal nu wel een poosje langer houden, en IK hoef het scheepje niet te verkopen dus doe ik het liever goed (het is NIET voor een ander tenslotte).
indien mijn lichaam en de weergoden een beetje meewerken staat er morgen weer een laagje schilderen en wat aan de leidingen in de MK op het programma, wordt vervolgd, groet Ad :mrgreen:
sambeek

Bericht door sambeek »

:mrgreen: :lol:
groet Terpstra / SAMBEEK
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, de kogel is door de kerk ( link op zondag in Stavenisse :lol: ): de romp van de TADI gaat zijdeglans zwart worden, ik had een stukje antraciet geprobeerd maar dat bleef me toch te "marine-achtig" dat grijs (licht of donker) vind ik ZOOOO saai :? .
Ik dacht dat antraciet mooier zou zijn maar helaas, en de meerderheid van de "adviseurs" ging toch al voor zwart , dus........
Het rood op de foto`s is Bordeaux geworden en een gedeelte van de zwarte afzettingen gaan ook vervallen, om het rouwkaart-effect te voorkomen :wink:
De gelakte potdeksels zitten ook weer op hun plaats en zo gaan we steeds een stapje verder, binnenkort weer foto`s,
word vervolgd, groet Ad :mrgreen:
Arrejoan

Bericht door Arrejoan »

Goedenavond allen, het is weer een tijdje geleden maar dat omslaan van het weer is funest voor mijn lichaam en daar bij zijn er ook nog prive-beslommeringen dus was TADI EVEN naar het tweede plan verhuisd.
Gisteren en vandaag weer een poging gewaagd om een orde te scheppen in de leidingen-spaghetti van de machinekamer. :twisted:
eerst wat zaken gerealiseerd om beugels aan vast te zetten en toen de handel losgemaakt en bekeken wat er moet blijven en wat er weg kan /opnieuw moet worden aangelegd.
Ik ben begonnen om de vulleiding van de drinkwatertank te verwijderen.....echt? ja echt :D.
Niet dat ik geen water meer aan boord wil maar een 1,5-duims doorzichtige leiding(slang) met de nodige zakken erin door de MK is vragen om enge ziektes lijkt mij, en daar ik op zout water TOCH mijn dekwas niet ga gebruiken, heb ik de dekwasleiding "omgeschoold" naar vulleiding :idea: beide zijn nieuw aangelegd bij aankoop dus nog mooi schoon en duims is dik zat en makkelijker strak te leggen. :P
mijn brandstofvulleiding (2 duim slang) had ook last van verzakkingen alsmede de ontluchting van de tank dus die liggen nu ook weer strak langs het plafond.
Door mijn om-/verleggingen is er een behoorlijke bos electra los komen te hangen, waarvan ik naar enig uitzoeken van heb besloten om ALLES los te halen en opnieuw te doen, en dan op een manier zodat iedereen er wijs uit kan wat wat is :mrgreen: , want dat is nu op zijn zachts gezegd een beetje onduidelijk.
Voor het moment heb ik als verrassing een paar glaszekeringen gevonden die netjes in zilverpapier gewikkeld waren en kroonsteentjes aan kroonsteentjes gekoppeld :twisted: dus weer een inhaalslag te maken, wordt vervolgd,groet Ad :mrgreen:
sambeek

Bericht door sambeek »

Ik lees je stukjes met plezier maar,...
Af en toe nog een plaatje extra er bij, zou ook wel leuk zijn. :wink:
Ik plak er vaak te veel plaatjes op denk ik.
groet Terpstra / SAMBEEK
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Bericht door KarelE »

sambeek schreef: Ik plak er vaak te veel plaatjes op denk ik.
Nee hoor! dat kan niet, te veel plaatjes.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
buggyrene
Info: LBD: 9,00- 2,85- 0,9
Max H: 2,50
Motor: VW 1.9 SDI
KK: Paragon, reductie 2:1

Bericht door buggyrene »

Wij houden van plaatjes !!! :D :mrgreen: :D :mrgreen:

René
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek