AIS inbouwen

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Eduard
Info: Priok, Amsterdammertje, 14.20 l, 3.20 b, 1.25 d, 2.70h/1.95h. Bouwjaar 1925. Werf: Stoel en Witsche te Alkmaar. Scania Vabis D8 127pk, Twindisk 3:1. Ligplaats: Amsterdam (Amstel).

Re: AIS inbouwen

Bericht door Eduard »

Ik vergat nog te melden dat alleen de GPS-antenne zichtbaar in de stuurhut aanwezig is, die zit op een scharnierbare beugel aan de bovenkant van de voorruit onder het dak. Scharnierbaar zodat als de stuurhut is afgebroken en de voorruit naar vorengeklapt op het kajuitsdak ligt, de antenne toch 'rechtop' staat. Die antenne is dus, als je de stuurhut openbreekt, wel te stelen...
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Tja, dan is er wel meer te stelen ook.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Bericht door KarelE »

Gezien de berichten denk ik binnenkort Shiptron en Alewijnse maar eens om een offerte te vragen. Er was tijdens de subsidieregeling ook nog een bedrijf FMT dat een L-3 leverde voor pakweg 1500 euro. Die heb ik al gemaild, maar geen respons.
Helaas had ik tijdens de subsidieperiode niet de middelen om inbouw voor te financieren, dat heb ik dus moeten laten lopen. Er wordt wel gefluisterd dat de meeste erkende inbouwbedrijven hun prijs exact op het subsidie-niveau hadden liggen, omdat iedereen toch wel die 2100 euro kreeg was er geen echte concurrentie. Die zou er in het post-subsidietijdperk wel zijn. Ik zal mijn licht eens opsteken bij beide clubs.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Evert
Contacteer:

Bericht door Evert »

Dat goedkope bedrijfje schijnt met de noorderzon vertrokken te zijn. Zonder alles netjes in te bouwen.
Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen
KarelE

Bericht door KarelE »

Toch is hun website nog steeds in de lucht. Misschien een provider die niet meer weet wat-ie allemaal host? Je zou verwachten dat zo'n site uit de lucht gaat als er niet meer wordt betaald. Of er wordt wel betaald, maar dan bestaat het bedrijfje nog in een of andere rudimentaire vorm.

Bij de KvK is het bedrijf in ieder geval uitgeschreven. Het is een Ltd, zo'n vage louche buitenlandse BV-vorm, geliefd bij mensen die in NL geen verklaring van geen bezwaar kunnen krijgen voor het oprichten van een BV. Gauw vergeten dus die toko.
Kermit the Frog.
dconel
Contacteer:

Bericht door dconel »

Welke hebben we het over?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet
KarelE

Bericht door KarelE »

Frank Maritime Technologies, http://www.frankmaritime.com
Kermit the Frog.
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

KarelE schreef: Helaas had ik tijdens de subsidieperiode niet de middelen om inbouw voor te financieren, dat heb ik dus moeten laten lopen.
Wat jammer Karel! Het is natuurlijk heel zure mosterd na de maaltijd, maar Shiptron regelde ook de subsidie. Ik heb daarvoor een machtiging ondertekend. Mocht de subsidie niet afkomen, dan zou ik alsnog een factuur krijgen. Ik heb alleen de montage, ingebruikname en keuring hoeven te betalen.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
popeye
Contacteer:

Bericht door popeye »

KarelE schreef:Frank Maritime Technologies, http://www.frankmaritime.com
Hier is het bedrijf gevestigd! :roll:

Groet, Jack.
Gestern standen wir noch am abgrund, heute sind wir schon einen schritt weiter!

http://www.staverse-jol-aimee.nl/
KarelE

Bericht door KarelE »

Hoi Guido,

Ik schreef het wat kort door de bocht, maar voor de subsidie moest het schip ook kadastraal geregistreerd worden, anders kreeg ik geen subsidie. En ook dat kost geld (brandmerken cq brandmerk laten controleren en dan de kadaster-leges). Ik had me er toen al bij neergelegd, maar nu moet ik toch actie gaan ondernemen. Gelukkig gaat het nu financieel beter dan toen. Ik ben al lang blij dat ik toen de boot niet heb hoeven verkopen. Velen van ons zullen zich de reclame nog wel herrineren. 'Dat had je nou net niet moeten zeggen!'
Kermit the Frog.
quichot
Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639

Bericht door quichot »

KarelE schreef:Hoi Guido,

Ik schreef het wat kort door de bocht, maar voor de subsidie moest het schip ook kadastraal geregistreerd worden, anders kreeg ik geen subsidie. En ook dat kost geld (brandmerken cq brandmerk laten controleren en dan de kadaster-leges).'
Ja, dat geintje kostte me ook vlot 400 euro. Wel was het kadaster heel behulpzaam toen ik zei dat het superspoed was ivm de subsidiedeadline. Ik kon diezelfde ochtend dat ik belde langskomen met de papieren, en de teboekstelling plus brandmerk stond al in de mail vóór ik weer thuis was.
Overigens was die 400 euro te wijten aan mijn eigen nalatigheid: ik had een mededeling uit 1996 laten sloffen waarin stond dat alle toen 'slapende' teboekstellingen zouden worden gewist als de huidige eigenaren niet binnen een maand zouden reageren met de juiste gegevens.
Maar wat goed dat je uit de sores bent!
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Goeie dag
Wat een bedragen.
Willen ze het bezit van grote boten ontmoedigen of zo ?
En wij maar klagen over eventuele 30 piek voor een vhf licentie.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Dirk

Bericht door Dirk »

een nagevraagd her en daar en in Vlaanderen is er nog geen verplichting voor AIS op (grote) pleziervaart.
Maar wat niet is.......
;-D
Ik ken ondertussen toch al enkelen met grote pleziervaart hier die voor een types B transponder hebben gekozen, gewoon omdat het ook wel veiliger is om op dat scherm zichtbaar te zijn voor de beroepsvaart.
veel groetjes, Dirk
KarelE

Bericht door KarelE »

Maar als je in Nederland gaat varen zal je er wel aan moeten geloven, als je schip >20m is.

Wij hebben andersom zoiets. Ik mag t/m 2018 varen zonder CvO, maar moet me in die tijd niet zonder CvO buiten Nederland vertonen.
Kermit the Frog.
Plaats reactie