Die remmenreiniger zal je best wel voor div. andere doeleinden kunnen gebruiken.
Het gevaar is alleen dat het de fik in gaat bij iets dat warm is.
Gebruiken onder normale conditie's, goed droogblazen, geen problemen meer.
Wij mogen het op het werk niet meer meegeven aan de productiemensen.
Wij (de monteurs) gebruiken het gewoon.
http://www.tribolex.nl/rbl2.html
SKF vet is op lithium zeep basis dus ik ga ervoor.
Ik heb nog achter op de plank een oude spuitbus maritieme ontvetter gevonden met een ontbranding temperatuur van 121 gr dus volgende week weer verder.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Mmm... zit wel vlak boven de vloer zie ik???
Je moet even weten dat die dingen altijd lekken en je hebt wat ruimte nodig om er een lekbakje onder te zetten.
gr FRank
\\ Blind vertrouwen in de autoriteiten is de grootste vijand van de waarheid. Albert Einstein //
Hoi Wim,
Op de foto zie je een lager met een smeergroef zoals ik eerder melde,
heeft jou lager dat niet dan kun je in de boven kap van het lagerblok een nippel maken,in de tegenover gestelde zijde
van de klem moer ( die zie je wel als je de kap verwijderd.
gr. Jan
Hoi Richard,
Ik denk dat het huis zo oud is dat ondertussen de type aanduiding veranderd is.
Blijft de vraag wat voor een lager zit erin?
Ik kreeg de indruk dat het een zelf stellend lager is, maar wat zou de axiale belasting dan nog zijn?
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Hoi Wim,
Jouw lager heeft geen midden groef voor smering, misschien kun je nog proberen een foto van de achterkant nemen.
De nummers staan op de zijkant van de ring dus misschien heb je geluk dat het daar net zichtbaar is.
Als te veel vet niet goed is zoals ik lees, dan zou ik het weer met de hand in het nieuwe vet smeren en draaien zoveel mogelijk herhalen
zodat je weet dat het oude vet verwijderd is, en dan gaat het weer net zolang goed als het nu goed gegaan is, of denk ik nu te simpel.
Ik heb er bij mij wel een smeernippel op gemaakt, en aan de tegenover gestelde zijde een 3mm gaatje ter hoogte van de onderzijde as
waar overtollig vet er weer uit kan, anders pers je het op den duur door je afdichtingen en slingert het in het rond, en dat willen we niet.
gr. Jan