Wel zo netjes om even terug te koppelen:
De oude platen welke rot waren:
Beetje rot, de plaatdikte is al verdubbeld:
Schimmel aan de andere kant:
Het water onder de motor is regenwater dat door de platen is gelekt:
Hier zakte iemand bijna door de plaat:
De onderkant ziet er dan zo uit:
Dus er uit met die meuk:
Wat roest gevonden, kunnen we gelijk aanpakken.
De oude platen hebben we gekopieerd. De nieuwe platen zijn watervaste garantieplaten, zeg maar de duurste die je in de aanhanger kwijt kan
Alles netjes in de plaat gefreesd en in de kit gedrukt:
Bilge even leegzuigen met de waterstofzuiger. We hebben de platen er één dag af gehad en precies toen kwam er een flinke regenbui over..
Schoonmaken en roest verwijderen. Daarna conserveren
Resultaat:
Het zijn de hoeklijntjes van de oude platen, alleen deze keer in de plaat verzonken (bovenfrees) zodat er geen water op de platen blijft staan:
Dat was het! Bedankt voor de adviezen en het meedenken

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
En 'dat gaat niet' bestaat niet