Brandstofniveausensor maken

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

schipper-willem

Re: Brandstofniveausensor maken

Bericht door schipper-willem »

Op deze manier is het mij gelukt:

Afbeelding

Zoals ik eerder schreef, een aluminium strip, voor die 200 liter per 10 liter gevuld en afgestreept, later met een beitel de streepjes er voorzichtig ingeslagen, en de slagcijfertjes erboven.
Uiteraard een kogelkraan er tussen, die alleen open is bij controle, en een slangetje als niveauzicht.
Het zal wel te goedkoop zijn vandaar dat het waarschijnlijk niet door het C.V.O. zal komen, maar naar mijn inzicht, met de kranen van aanvoer en peilglas, netjes weggewerkt, zodat je er onbewust niet tegenaan kan stoten is het voor mijn hobby mooi zat!
Groet, Willem.
Afbeelding
meester
Contacteer:

Re: Brandstofniveausensor maken

Bericht door meester »

Mooie oplossing van schipper Willem echter ik win het op de Helleveeg in eenvoud. ik steek gewoon een hardhouten latje in de dieseltank. 2cm is 10ltr. ik heb wel eens gedacht aan streepjes op het latje maar ik roer er ook wel eens de verf mee.
Ik moet overigens zeggen dat ik zowiezo weinig aanwijzende meters heb. vroeger alleen waarschuwingslampjes en tegenwoordig een Temp meter erbij. Ik vind meestal een signaal lamp wel voldoende. die meters zeggen ook niet erg veel. wordt je alleen maar zenuwachtig van.

Ik heb nu welstudenten die bezig zijn met een canbus systeem. ik begeleid dit nu niet maar ben wel de opdrachtgever. jullie gaan hier nog van horen
een expert is iemand die alles al een keer fout heeft gedaan!
Plaats reactie