Goedenavond allen, @ Guido het is allang geen "draadje" meer eerder een gebreide (schippers-) trui

.
Maar het zijn ook wel ERG veel verrassingen EN erg VEEL werk, dat werk wist ik maar de bijkomende verrassingen vallen een beetje tegen

, maar ik had beloofd om de lezers op de hoogte te houden dus........., doe ik mijn best op beide fronten

.
Terug naar de realiteit: vandaag de buitenwaterpomp gedemonteerd om er thuis even naar te kijken (lekte). @ Sambeek hij lekte een paar druppels dus ik denk niet dat het invloed heeft gehad op de koeling, dus toch thermostaat,,,?

.
De lekkage zat in een o-ring die de as afdicht, is inmiddels vervangen en de pomp kan weer naar de TADI.
Even een opmerking over kleurcodering van pijpen etc in de machinekamer: mijn pomp had aan weerszijden een blauwe leiding, het pomphuis was groen, en de v-snaarpoelie rood.

.
Als niet zo`n jonkie herken ik dit wel van vroeger, de ezelsbruggetjes komen weer uit de donkere diepten op borrelen: blauw is koud water, groen is geen UITWENDIGE beweging (veilig) en rood is uitkijken !!
Het groen is verleden tijd, het van origine bronzen pomphuis is weer zoals het hoort (vind ik) brons dus.
Verder heb ik vandaag een aanvang gemaakt met het aanleggen van de elektriek, nl een schakelbord gemonteerd waar de omvormer etc op moeten komen, en wat leidingen losgehaald die verplaatst moeten worden.
Wordt als altijd vervolgt, groet Ad