Arrejoan heeft een vraagje: ik heb voor op de TADI 3 een absorbtiekoelkastje gekregen, wat ik wil gaan gebruiken om, onder andere

Echter bij navraag en nazoeken is het mij niet duidelijk geworden of het plan wat ik er mee heb n.l.enige tijd/dagen zonder walstroom te kunnen en toch de koelkast te kunnen benutten, zonder te varen en/of het aggregaat bij te zetten( is bezine + herrie voor de buren)
De informatie: Koelkast gebruikt 105W (fabrieksopgave) op 220 via de omvormer( want gebruik is, minder op 220 ? EN thermostaat-regeling, op 12 V is dat niet), Accubank 460Ah 12V gevoed door dynamo 60 A en een zonnepaneel wat tussen 500 Wh (donkere dag) en 1,6 Kwh (volop zon) levert volgens de Victron -app. Verder gebruiken we ledlichtjes, dus weinig stroom `s avonds.
Mijn simpele kennis van elektra zegt me dat dit voor enkele dagen voldoende moet zijn, maar navraag bij "vakmensen" levert antwoorden op van niet, omdat de koelkast wel 60/70 A zou kunnen gebruiken

Ik weet dat een compressorkoelkast zuiniger is maa deze heb ik nu eenmaal dus als dat OOK kan.........

Zou iemand hier een duidelijke uitleg kunnen geven, want "kan wel" OF "kan niet"maakt me niet zoveel uit maar dan wil ik WEL weten waarom

Heel benieuwd naar eventuele antwoorden, groet Ad