Schroefas vetkoord vraag

Alles wat in de machinekamer draait en andere techniek.

Moderators: sailor wim, frank

Maartenk

Schroefas vetkoord vraag

Bericht door Maartenk »

Hallo allen,

Deze zomer viel mij op dat ik regelmatig wat lekkage had in mijn tuindersvlet, het kwam door de schroefas.
Tijdens maar ook na het varen moest ik regelmatig relatief veel vet bijdraaien.

Nou dacht ik deze winter even wat vetkoord te vervangen of een pakkingdrukker aan te draaien Máár:
Ik zie geen enkele mogelijkheid om iets los te draaien, aan te draaien of te vervangen!
Nergens kan ik ook maar een bout of schroefdraad vinden.
Wie kent dit schroefas systeem en weet hoe het vetkoord te vervangen is?

Afbeelding

Afbeelding
douane

Re: Schroefas vetkoord vraag

Bericht door douane »

phoe ik heb veel schroefassen gezien maar dit is vooral veel roest volgens mij of de foto maakt er iets anders van dan het is maar ik kan niet echt zeggen dat het een echt systeem is :shock: ik zie geen galan ofzo zitten heb ik het juist ??
Klaver vier

Bericht door Klaver vier »

Nou Douane ik weet ook niet wat ik zie hoor, ik snap er niets van ,lijkt wel een raad plaat.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
douane

Bericht door douane »

Ik kan enkel maar als tip geven zet de snijbrander er in zoek eventueel op marktplaats een schroefas koker met bijpassende schroefas zo te zien een dag schoonmaak werk om al dat teer weg te krijgen anders is het bijna onmogelijk om te lassen :lol: en maak er iets moois van :idea:
FransvanNispen

Bericht door FransvanNispen »

maak eens een foto van iets meer afstand, zodat we kunnen zien hoe het er uit zou kunnen zien.

Iets moet er demontabel zijn.

Frans 8)
Rustig aan, dan breekt het lijntje niet
sambeek

Bericht door sambeek »

FransvanNispen schreef:maak eens een foto van iets meer afstand, zodat we kunnen zien hoe het er uit zou kunnen zien.

Frans 8)
lijkt mij een goed idee, zo is er weinig van te maken. Alleen dat de boel eerst eens goed schoon gemaakt moet worden om te zien wat je doet.
Gelijk de slijptol er in vind ik een beetje ver gaan. (hoi douane :) )
groet Terpstra / SAMBEEK
douane

Bericht door douane »

sambeek schreef:
FransvanNispen schreef:maak eens een foto van iets meer afstand, zodat we kunnen zien hoe het er uit zou kunnen zien.

Frans 8)
lijkt mij een goed idee, zo is er weinig van te maken. Alleen dat de boel eerst eens goed schoon gemaakt moet worden om te zien wat je doet.
Gelijk de slijptol er in vind ik een beetje ver gaan. (hoi douane :) )
hoi sambeek :wink: ik heb wel vermoeden hoe dit inelkaar zit heb wel eens gezien dat de schroef as van buiten naar binnen is geschoven en dan aan keerkopeling vast is gezet.. en zit er beetje vetkoord als afdichting is beetje hobby en goedkope oplossing dus vandaar mijn keus zou zijn snijbrander er in en netjes oplossen zoals boven beschreven :idea: zoals meneer de topic starter omschrijft blaast die gewoon het vet er buiten weer uit
Klaver vier

Als ik de bovenste foto zie eindigt de as links op de foto,dan is het volgens mij de schroefas niet.Leuke raadfoto Gr René (De Stoere).
Klaver vier
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Hahaha!
"Wat is dit?"
Best een idee, overigens!
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
sambeek

Bericht door sambeek »

douane schreef: hoi sambeek :wink: ik heb wel vermoeden hoe dit inelkaar zit heb wel eens gezien dat de schroef as van buiten naar binnen is geschoven en dan aan keerkopeling vast is gezet.. en zit er beetje vetkoord als afdichting is beetje hobby en goedkope oplossing dus vandaar mijn keus zou zijn snijbrander er in en netjes oplossen zoals boven beschreven :idea: zoals meneer de topic starter omschrijft blaast die gewoon het vet er buiten weer uit
Nu je het zo zegt,.. de tweede foto is de as die er uit komt.(of er in gaat)
Nou schoonmaken is geen overbodige luxe. Wil je het in de toekomst je vetsoort makkelijker vervangen, c.q. iets aandrukken, ja zal ik douane toch gelijk moeten geven om de boel grondig aan te pakken.
groet Terpstra / SAMBEEK
KarelE
Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk

Bericht door KarelE »

De geplaatste foto's zijn ook een beetje aan de grote kant. Een deel van het beeld valt (bij mij) aan de rechterkant weg. Door een paar keer op Ctrl- te drukken is er wat meer te zien.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
ErikH
Contacteer:

Bericht door ErikH »

Misschien een rare gedachte; Zitten de moeren van de pakkingdrukker toevallig aan de buitenkant onder water?

Gr.

Erik
Klaver vier

Zou leuk zijn met een onderzeeër de pakkingdrukker aandraaien Gr René( De Stoere).
Klaver vier
Marie Christina

Bericht door Marie Christina »

Ik moet bekennen dat ik dezelfde gedachte heb gehad.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Maartenk

Bericht door Maartenk »

Bedankt voor de reacties allen!
Excuses voor de foto's. De koker zit echter onder de vloer en is (zonder het slopen van de vloer) niet goed te fotograferen.
Het zou op zich best kunnen dat er buiten iets zit om vetkoorden etc. te vervangen.

Maar aangezien er ook nog een wierschroef + bijbehorende 'torpedo' op zit welke ik er af wil hebben is een nieuwe schroefasinstallatie inderdaad geen gek idee.
Plaats reactie