Slangen, huiddoorvoeren en brand
Moderators: sailor wim, frank
-
Re: Slangen, huiddoorvoeren en brand
Tece is een kuststof slang met een aluminium inlage,en wordt gebruikt voor cv en waterleidingen,de Tece fittingen worden met speciaal gereedschap geperst.Er wordt eerst een huls om de slang geschoven, dan wordt de slang opgetromt de fitting aangebracht en de huls terug getrokken.De verbinding is heel sterk en altijd waterdicht,ik gebruik het heel veel,ook voor gasleiding zeer geschikt,dan is de slang geel en heeft een buitenmantel.Het is een vrij stugge maar wel met de hand te buigen slang.Gr René ( De Stoere).
Klaver vier
- KarelE
- Info: Tinn-silver 450/Suzuki 60pk
OK, maar dat blijft dus kunststof. De alu inlage overleeft een brand ook niet, dan wordt het vast heter dan 660 graden.
Ik ben benieuwd of tece bij een CvO keuring goed genoeg is, maar ik ben bang van niet.
Gr. Karel
Ik ben benieuwd of tece bij een CvO keuring goed genoeg is, maar ik ben bang van niet.
Gr. Karel
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Kermit the Frog.
-
Ik denk ook niet dat het door de keuring komt,maar voor mijn gevoel alleen al is het veel veiliger.Ik denk zelfs dat als het bevriest dat het heel blijft.Het is zogenaamd geheugen pijp,als je het optromt en je wacht een dag is het weer in het oude model.Alleen als het zou bevriezen is de aluminium inlage kapot maar ik denk de pijp niet eens,als het van de winter nog gaat vriezen zou ik het eens proberen.Gr René( De Stoere).
Klaver vier
- quichot
- Info: motorbokschip Jonge Willem. 1910 H.Haring Wilnis
20.6 x 4,1 x 0,9 (diepgang, niet de holte)
58 ton laadvermogen
40 ton waterverplaatsing
DAF DD575 1964
reg.nr varend erfgoed 2639
Je moet zo'n beveiliging niet afhankelijk maken van systemen die bij een calamiteit kunnen uitvallen. Je zou een huiddoorvoer onder de waterlijn kunnen beveiligen met een klep. Die wordt bediend door hefboom gekoppeld aan een vlotter die op het vlak rust. Als de toevoerleiding om welke reden ook barst, en er stroomt water binnen, dan gaat de vlotter drijven, waardoor de hefboom de klep sluit. Dan zal er aanvankelijk flink wat water binnenstromen, maar het schip zal niet zinken.
Het komt trouwens ook wel voor dat bluswater het schip zo ver doet inzinken dat doorvoeren waarvan we dachten dat die veilig boven water zaten ineens ook lekken worden.
Het komt trouwens ook wel voor dat bluswater het schip zo ver doet inzinken dat doorvoeren waarvan we dachten dat die veilig boven water zaten ineens ook lekken worden.
De haven is onze bestemming, maar niet ons doel.
Met schippersgroet,
Guido
Met schippersgroet,
Guido