Ben inmiddels door de aanbiedingen gelopen en kreeg vanmorgen een mailtje dat men een bod op een
Volvo Penta MD17C heeft geaccepteert. 35PK .
Veel aan gerenoveerd, veel nieuwe pakkingen, Niet zomaar even gespoten om hem nieuw te laten lijken.
Compleet met dashboard en nieuw contactslot. Warmtewisselaar gereinigd.
En ik had vroeger de 2 cillinder MD7A uitvoering van de penta dus het blok ken ik wel een beetje.
Maar geen kielkoeler.
En andere mooie is dat ik mijn oude benzinemotor verkocht heb en de koper hem zelf morgen komt demonteren met een Volvo-Penta monteur
Warmte wisselaar gereinigd? Dat is altijd goed. Maar ik meende dat je een gesloten koelsysteem in je boot wilde maken.
Dan heb je de warmtewisselaar niet nodig naar ik meende.
Deze wordt gebruikt voor een indirecte koeling. Je hebt dan nl. een gesloten koelsysteem voorzien van antievries die via de warmtewisselaar wordt gekoeld d.m.v. buitenboord water. Met zaken die er verder bijhoren zoals bv. wierpot. Maar een gesloten koelsysteem op een gesloten koelsysteem zal waarschijnlijk ook wel gaan, denk ik.
Maar in ieder geval gefeliciteerd met je nieuwe motor.
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU