Hoi,
Ik probeer de schade aan een losgeslagen rolfok te minimaliseren.
Ik kom bij de IJtunnel en...
Gelijk de snoeizaag uit de voorpunt gepakt en de schade valt mee zo te zien.
Het blijft spannend want er staan nog drie bomen op omwaaien.
Gr Wim
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Hier in Gramsbergen gaat het nu met vlagen tekeer.....
Rene
onderstuur: je raakt met de voorkant het hek
overstuur: je raakt met de achterkant het hek
pk: hoe hard raak je het hek
koppel: hoe lang neem je het hek mee, nadat je het geraakt hebt
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Vandaag vanuit Den Helder naar Kornwerderzand en via Enkhuizen de Zaandam terug van zomerkamp naar Ijmuiden varen. Rustig geweest tot Enkhuizen en toen kwam de storm over. Schip heeft het prima gedaan en we liggen nu voor anker Hoorn.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU
Mijn hemel, wat een foto's!
Je eerste reactie zal zijn: wat déden die gasten nog op het water?
Maar daar heb ik wel mijn geheel wtenschappelijk niet onderbouwde noch onderzochte Mennotheorie over.
Ondanks alle waarschuwingen op de radio kwam het uiteindelijk nog onverwacht. (In het oosten van Friesland wel, tenminste)
Ik lag op een kwartier varen nog aan een eilandje wat te schilderen, toen het opeens zwart dichttrok, en het begon te regenen.
Maar heel erg waaien deed het nog steeds niet.
Toch wist ik de schipperse ervan te overtuigen door te varen naar de (thuis)jachthaven, hetgeen zij teleurstellend vond, maar ik stónd er op en dus gingen we.
We lagen létterlijk nog niet vast of de hel brak los.
We hadden mazzel de trossen al op lengte klaar te hebben liggen op de steiger, anders betwijfel ik ten zeerste of ik genoeg pktjes beschikbaar had gehad om de boot in de box te houden.
Wát een wind!
Dus dit, en het feit dat tegenwoordig om een natte scheet al code oranje wordt gegeven zal er voor gezorgd hebben dat sommigen zich toch hebben laten verrassen door het weer: het kwam tóch nog plotseling én men neemt die KNMI-waarschuwingen niet meer serieus.
"It ain't that I'm wiser, I just stood a couple of more times with my back to the wall (Willie Nelson)
Wij lagen gisteren gelukkig op tijd in Hoorn. Toen het los barste zakte ook het water wel zeventig centimeter. Dat zal wel naar Lelystad zijn gegaan. De Zaandam heb ik gisteravond wel zien liggen. Eens kijken of we er straks nog langs kunnen zeilen
Mijn zoon voer met de Freyr en zusterschip Bulgia van Den Helder naar Gouda, binnendoor. Was nog best een lastige klus met de zijwind over het Noord-Hollands kanaal.
De Schoorldammerbrug draaide niet meer. De Bulgia kon nog afmeren, voor de Freyr was geen (benaderbare) plek meer. Harde zijwind, kleine roeren (zeeboot), geen kopschroef. Ze hebben het schip uren lang gaande gehouden met de wind recht achterop. Uiteindelijk, toen de wind is gaan liggen in een soort verlijerings-manoeuvre het schip met een paar meter ruimte langs oever en jachten aan de overkant naast de Bulgia laten zakken, voor de nacht.
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU
KarelE schreef:Mijn zoon voer met de Freyr en zusterschip Bulgia van Den Helder naar Gouda, binnendoor. Was nog best een lastige klus met de zijwind over het Noord-Hollands kanaal.
De Schoorldammerbrug draaide niet meer. De Bulgia kon nog afmeren, voor de Freyr was geen (benaderbare) plek meer. Harde zijwind, kleine roeren (zeeboot), geen kopschroef. Ze hebben het schip uren lang gaande gehouden met de wind recht achterop. Uiteindelijk, toen de wind is gaan liggen in een soort verlijerings-manoeuvre het schip met een paar meter ruimte langs oever en jachten aan de overkant naast de Bulgia laten zakken, voor de nacht.
De Bulgia is niet gelijk afgemeerd hoor. Die is dwars komen te liggen in het kanaal en heeft helaas een jacht wat daar lag beschadigd. Erg sneu voor het korps en de eigenaar van het jacht.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn
Zie de vlaggen, niet te houden....
Alleen maar meer bewondering voor mijn zoon, dat hij daar schuin verlijerend naast de Bulgia wist af te meren. Heeft-ie wel 8 uur (afwisselend met een andere officier) voor staan manoeuvreren om het spul gaande te houden. Ik ben best wel trots. (Mag dat?)
Time's fun when you're having flies
Kermit the Frog.
Info: Eric Bakker Schip: De Robbedoes Type: mogelijk enige bouw casco lijkt wat op Favoritekruiser Lengte: 8 meter Breedte: 2.50 Diepgang: 80cm Bouwjaar: 1959 Bouwwerf: Luxe jacht en scheepsbouwer Van Dijk Reeuwijk Motor: Peugeot Indenor 50pk (niet origineel) Keerkoppeling: Hurth singromatic 2.1 Ligplaats: Uitgeest ZWVU
KarelE schreef:Zie de vlaggen, niet te houden....
Alleen maar meer bewondering voor mijn zoon, dat hij daar schuin verlijerend naast de Bulgia wist af te meren. Heeft-ie wel 8 uur (afwisselend met een andere officier) voor staan manoeuvreren om het spul gaande te houden. Ik ben best wel trots. (Mag dat?)
Ik heb het onderweg op de ais gevolgd.
En dat was ook nog in een bocht.
met twee linkerhanden rechtshandig proberen te zijn